• Anonym (uppgiven)

    Utomhavandeskap i vecka 7

    Ja.. som rubriken lyder upptäcktes idag ett utomhavandeskap på min graviditet.. Är så ledsen. Har ingen att prata med, känner mig så tom. 
    Blev hemskickad och ska vänta till helgen då de kommer tas nya prover. Förhoppningsvis tar kroppen "hand om det själv". 

    Känner mig så uppgiven. Har alltid önskat mig täta barn, men nu blir det inte så. Är rädd för att bli gravid igen, och jag som alltid velat ha en stor familj.. 

    Någon med solskenshistoria? Hur gick det för er som haft utomhavandeskap'? 

  • Svar på tråden Utomhavandeskap i vecka 7
  • Vixens

    Hej!

    Jag opererade bort ena äggledaren i mars i år pga utomkveds, var i vecka 9 när det upptäcktes. Nu är jag gravid igen, vecka 6 och än så länge verkar allt ok! 

    Jag förstår din sorg och rädsla då jag släjv gått igenom samma. Låt dig få vara ledsen, ta den tid du behöver. Och det går att bli gravid på nytt, även om det nu är med mer oro. Men det ordnar sig, jag fick hjälp med pul-protokoll där man kan följa hcg nivåerna för att se att ökningen följer det normala. Nu har min oro lättat en aning men längtar till vul nästa vecka för att se att graviditeten sitter rätt och förhoppningsvis ett tickande hjärta.

    🌸

  • Vixens
    Vixens skrev 2024-08-16 11:34:52 följande:

    Hej!

    Jag opererade bort ena äggledaren i mars i år pga utomkveds, var i vecka 9 när det upptäcktes. Nu är jag gravid igen, vecka 6 och än så länge verkar allt ok! 

    Jag förstår din sorg och rädsla då jag släjv gått igenom samma. Låt dig få vara ledsen, ta den tid du behöver. Och det går att bli gravid på nytt, även om det nu är med mer oro. Men det ordnar sig, jag fick hjälp med pul-protokoll där man kan följa hcg nivåerna för att se att ökningen följer det normala. Nu har min oro lättat en aning men längtar till vul nästa vecka för att se att graviditeten sitter rätt och förhoppningsvis ett tickande hjärta.

    🌸


    Tyvärr var det utomkveds även denna gång och jag fick operera bort den andra äggledaren med. Som tur är kan vi fortfarande få barn med hjälp av ivf.

    Önskar dig lycka till och hoppas det går bättre för er🌸
  • Lolipopi

    Jag fick utomkveds, första graviditeten, ej planerad. Efter uppföljningar och konstaterande av utomkveds (hade ej smärta, men blödning och svagt stigande tester) så fick jag behandlingen med spruta. Gick väldigt smidigt, inte mått dåligt av varken spruta eller efteråt. Nu kollas jag för HCG varje vecka genom blodprov, går nedåt var vecka. måste vänta 3 månader innan nästa graviditet, men har båda äggledarna kvar och mått bra från början till slut. Solskenshistoria är det ju knappast iom ett liv som gått förlorat, men att jag sluppit haft ont, och har kvar äggledarna är jag glad för!

Svar på tråden Utomhavandeskap i vecka 7