Ångar omhändertagande av foster?
Hej! För två dagar sedan gjorde jag en rätt sen abort! Jag ville egentligen behålla barnet men kunde inte av olika anledningar. Väl på sjukhuset så sa jag att jag inte hade något speciellt önskemål vad de gällde omhändertagande av lillprinsen. Då gör de så att de kremerar honom tillsammans med andra foster och gravsätter de i en minneslund. Nu, två dagar senare har jag ångrat mig och hade velat ha ett privat omhändertagande (som jag förstått är de när han kremeras för sig och jag kan bestämma mer vad som händer). hade velat se om de gick att flytta honom till en kyrka närmre där jag bor och även se om de skulle gå att gräva ner askan istället för att sprida den så att de känns som att man har en exakt platts att gå till. Vet inte hur sånt här funkar? Är de någon som vet om det är försent för mig att ringa nu, några dagar senare, och ändra till privat omhändertagande eller tror ni att han redan kremerats med andra? om jag kan ändra till privat omhändertagande, vad är mina alternativ? hade inte tänkt fixa en gravsten men det hade som sagt varit skönt att ha en exakt platts att gå till istället för att det ska vara ?utspritt? över ett ?område? om ni förstår vad jag menar. Snälla hjälp. Och även ni med otrevliga kommentarer om abort eller som allmänt har något otrevligt att säga, håll er borta. Mår redan dåligt över detta!