Inlägg från: sextontassar |Visa alla inlägg
  • sextontassar

Inget sex

Kära TS,

"." har redan frågat det viktiga, så jag dröjer kvar vid din oro att din man ljuger för dig för att skydda dig.

Ja, du kan ha rätt i att han inte är helt uppriktig. Han vill ta hand om dig, för du är viktig för honom. Men genom all omtanke och medvetenhet om sjukdomen, kan lusten kanske aldrig få komma fram.

Fundera på - och prata gärna med honom om - hur ni kan återskapa situationer så ni får den närhet som ni behöver, och så att lusten kan färga det hela så ni kan sexa på ett självklart sätt.

Sex "händer" inte "bara". När man upplever det så, glömmer man allt annat som spelar in i att det är smidigt och självklart. Sjukdomar gör det extra osmidigt, så du också måste anpassa dig, viktigast i ditt sinne.

Du kan ju inventera vad du själv känner och låta honom inventera sina känslor och tankar. Vad ger dig lust? Vad tänker du på som ger dig lust? Vad känner du när du tänker på närhet? Vad tänker du på när du tänker på närhet? Vad saknar du som ger dig svar på dina frågor?

Misströsta inte om din man inte kan hänga med på dessa abstrakta saker; om du bjuder in på ert sätt, om du inte blir avvisad, får han tillfälle att visa genom handling vad som behövs och vad som fungerar.

Någon har berättat:
    Mannen i ett långt förhållande kom till sin älskade efter en ovanligt lång och jobbig dag. Han fick köra hela sitt register med att "gå på", som de var vana vid, och det vara bara inte rätt vibbar.
    Då kramade hon honom bestämt och de låg så och hon upprepade ibland
    "Jag älskar dig. Jag är här med dig". De fick sin närhet och tvåsamhet ändå, fast ingen av de hade lustens låga.
    Det var länge sedan jag fick detta berättat för mig, och detaljer gör detta än vackrare, men givetvis kan det inte återges här :D

Så länge respekt finns, så länge ni ser varandra, finns möjligheten att inse att något behöver fixas. Kanske inte genom uppriktighet. Men även om han ljuger för att skydda dig, även om han känner att hans låga tänds av andra gnistor, är han där med dig, i det som är ni. Det är en bra plats, där ni kan hitta er låga, om ni jobbar förutsättningslöst.

Bamsekram

Svar på tråden Inget sex