Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Hur säger jag till pappan

Stackars man.

• Anonym
    Anonym skrev 2024-08-14 20:47:04 följande:

Stackars man.

Han hade samlag utan att skydda sig tillräckligt.
    Det kan, som alla vet, resultera i en graviditet
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-08-14 20:49:38 följande:
    Vad vet du om eventuella skydd?
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-08-14 20:49:38 följande:
  • Anonym
    baam77 skrev 2024-08-14 20:53:57 följande:
    samtidigt så måste det komma bättre preventivmedel till män så vi också kan njuta av sex till 100% utan att riskera bli pappa varje gång man ha sex.
    Exakt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-08-14 20:55:11 följande:
    Eftersom det blev en graviditet så var de ej tillräckligt skyddade
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-08-14 20:58:51 följande:
    Eftersom det blev en graviditet så var de ej tillräckligt skyddade
    Jag har sagt det många gånger,  men återigen...juridisk abort.
  • Anonym
    Anonym (AB) skrev 2024-08-15 15:58:18 följande:
    Ja, otur att han glömde skydda sig eller inte fått reda på att han bli pappa även med kondom. 
    Det är fortfarande ett jävla sätt att kräva minsta lilla av en man som inte vill bli pappa.
    Kan undra om hennes föräldrar är stolta över sin dotter...
  • Anonym
    Anonym (AB) skrev 2024-08-15 16:33:23 följande:
    Det räcker inte att inte vilja. Man måste agera därefter. Jag hade skämts ögonen ur mig om min son inte klarat av att ta ansvar och konsekvenser av sitt eget sexliv. 

Ha inte sex om du inte är beredd att ta konsekvenserna. Har inte killar/män lärt sig det ännu? 
    Inför juridisk abort, det är sannerligen på tiden.

Jag  har två vuxna söner och tackar gudarna att de inte råkat ut för någon som ts.
    De skulle ha mitt fulla stöd om det vore så illa. Det kan jag garantera.
  • Anonym
    Anonym (AB) skrev 2024-08-15 16:41:34 följande:
    Kommer aldrig att införas. Man får ta konsekvenserna av sitt handlande. 

Tråkigt att du inte lärt dem bättre att ta vara på sig själva, att de är sådana ynkryggar att de skyller på tjejen när de själva sket i sitt eget ansvar. Men de har kanske någon diagnos som försvårar för dom?
    Haha, kul försök till förminskning.
    Mina söner har som sagt inte råkat ut för detta.

Mina barnbarn är önskade och födda inom äktenskapet för övrigt.
  • Anonym
    Anonym (AB) skrev 2024-08-15 17:30:29 följande:

Det är ju du som förminskar män till svaga individer som inte klarar av att ta ansvar för sitt sexliv. Du tycker ju inte att män ska hållas ansvariga för vad de gör. 

Jag tycker inte att någon, oavsett kön, ska tvingas in i ett föräldraskap.
    Jag beklagar alla män som råkar ut för kvinnor som ts. Hon borde hävda att det var ett fylleknull  och att hon inte minns något om mannen.
  • Anonym
    Anonym (Sandra) skrev 2024-08-16 01:14:17 följande:
    Visst, det är inte så synd om pappan .. men om barnet. Ingen nämner ett ord om det. 
    Sant. Kul att veta att ens pappa hellre sett en aborterad.
    Egoismen lyser SÅ klart.
  • Anonym
    Anonym (Sandra) skrev 2024-08-16 01:25:47 följande:
    Jag tycker inte hon borde skaffa barn i den situationen med nån hon inte känner alls och som kanske inte vill.. men det där som du pratar om funkar inte , de gör en ordentlig utredning. Och nej det är inte heller rätt att skattebetalarna ska stå för notan , hellre att han betalar isåfall. Det är inte honom det är synd om , det är barnet. 
    De kan utreda hur mycket de vill, minns man inte så minns man inte.
    Kan kanske tog sig århundradets rotblöta, eller det är alltså vad man säger.

Sedan tycker jag att om man skaffar barn "utan pappa" precis om med insemination av singelkvinnor. Då får man klara sig utan något underhåll. Den enda gången skattebetalarna ska behöva rycka in är om fadern avlider.

Detsamma ska givetvis gälla även vid den perfekta lösningen, juridisk abort.

DU tycker inte synd om honom, jag gör. 
    Tror du att din åsikt är någon gällande regel eller?
  • Anonym
    Jemp skrev 2024-08-16 09:06:52 följande:
    Vilken fruktansvärd inställning. Vi vet inget alls om vad mannen vill ens, men du tycker alltså det är rätt att dölja hans barn för honom, och inte ge sitt barn chansen till en pappa? 
    Var skrev jag att han inte skulle informeras?
    Givetvis ska han ha ett val, precis som hon.

Så din "fruktansvärda inställning" är bara ditt eget fantasifoster då du "läser" saker som inte är skivna.
  • Anonym
    Anonym (AB) skrev 2024-08-16 10:16:53 följande:
    Och kvinnorna på den tiden tog konsekvenserna av en graviditet.
    Ovälkomna barn togs minsann inte alltid om hand ska du veta.
    Hört talas om barnhem som fanns förr?
    Barn som auktionerades ut?

Eller, en gång i tiden fanns det dem som satte ut barnet i skogen också.
  • Anonym
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-08-16 13:28:29 följande:
    Och du ser ingen som helst brist på konsekvenstänk hos kvinnan eller egoism utan bara hos mannen?
    Det gäller kvinnan också, men till skillnad mot mannen så kan hon göra abort. Egoismen finns ju t ex hos ts som skiter i vad mannen vill.
  • Anonym

Först skrev du detta...

Anonym (AB) skrev 2024-08-16 10:16:53 följande:
    Och kvinnorna på den tiden tog konsekvenserna av en graviditet.
    Anonym (AB) skrev 2024-08-16 13:36:05 följande:
    . Ja föräldrar sket i sina barn då också, kvinnorna mkt pga fattigdom, inställningen till kvinnor sexualitet osv. Männen antagligen för att de inte brydde sig. 
    Och nu det här. Hur ska du ha det egentligen?
  • Anonym
    Anonym (AB) skrev 2024-08-16 13:57:24 följande:
    Kvinnor har alltid varit dom som fått ta konsekvenserna av en graviditet. Männen har alltid kunnat frånsäga sig ansvar, fast nu för tiden kommer de i alla fall inte undan att betala.

Så vare sig kvinnorna sket i barnet eller tog hand om det, så har de fått hantera konsekvensen av att vara gravida. Riskerat sina liv, riskerat att bli utfrusna osv. 
    Och det visste de inte innan de låg?

Tycker du att man endast ska ha sex i barnalstrande syfte?
    Är du djupt religiös?
  • Anonym
    Anonym (AB) skrev 2024-08-16 15:37:43 följande:
    Klart de visste, men förr var ju samtycke inte alltid det viktigaste, våldtäkt inom äktenskapet försvann först på 80-talet.

Det var först med 1984 års lag, när hänsyn inte längre togs till parternas relation, som de första domarna om våldtäkt inom äktenskap kunde komma.

Dessutom, många kvinnor förr var fattiga, levde dag för dag och sålde sin kropp. Du kan inte jämföra hur det var förr med hur det är idag. 

Nej, jag är verkligen inte religiös. Jag tycker bara att folk ska ta ansvar för sitt sexliv. Förstår inte varför det är så provocerande. 

Varför tycker du att män inte ska behöva ta ansvar för sina sexliv?
    Det var inte jag som började jämföra nu och då.

Det du skriver är inte provocerande, det är mest att jag försöker få dig att förstå hur jag tänker.

Alla bör egentligen ta ansvar för allt de gör. Men när det kommer till detta är orättvisan så oerhört djup. Det är därför. Kvinnan behöver inte ta ansvar, hon kan bara göra abort.

Nej, jag säger inte att en abort är en skitsak. Absolut inte. Men alternativet finns. För kvinnan.
    Därför ska mannen också kunna välja bort allt som har med barnet att göra. Inklusive alla pengar som han lika gärna kunnat elda upp.
  • Anonym
    Anonym (AB) skrev 2024-08-19 09:37:51 följande:
    Klart hon är. Men hon kan inte bara sticka därifrån, hon bär på ett embryo så hon måste ta konsekvensen. 
    Hon kan slippa att bli förälder om du inte fattat det.
Svar på tråden Hur säger jag till pappan