Anonym (AB) skrev 2024-08-16 15:37:43 följande:
Klart de visste, men förr var ju samtycke inte alltid det viktigaste, våldtäkt inom äktenskapet försvann först på 80-talet.
Det var först med 1984 års lag, när hänsyn inte längre togs till parternas relation, som de första domarna om våldtäkt inom äktenskap kunde komma.
Dessutom, många kvinnor förr var fattiga, levde dag för dag och sålde sin kropp. Du kan inte jämföra hur det var förr med hur det är idag.
Nej, jag är verkligen inte religiös. Jag tycker bara att folk ska ta ansvar för sitt sexliv. Förstår inte varför det är så provocerande.
Varför tycker du att män inte ska behöva ta ansvar för sina sexliv?
Det var inte jag som började jämföra nu och då.
Det du skriver är inte provocerande, det är mest att jag försöker få dig att förstå hur jag tänker.
Alla bör egentligen ta ansvar för allt de gör. Men när det kommer till detta är orättvisan så oerhört djup. Det är därför. Kvinnan behöver inte ta ansvar, hon kan bara göra abort.
Nej, jag säger inte att en abort är en skitsak. Absolut inte. Men alternativet finns. För kvinnan.
Därför ska mannen också kunna välja bort allt som har med barnet att göra. Inklusive alla pengar som han lika gärna kunnat elda upp.