• Anonym (Hejhej)

Gravid eller spökstreck?

Har köpt apoteas egna gravtest och får svaga streck, men tror det är spökstreck? Svårt att tro jag är gravid då jag har pcos och vi försökte få barn i 5år innan vi fick hjälp med ivf. Så högst osannolikt. 
    vet inte hur ett spökstreck ser ut, vad tror ni?

• Svar på tråden Gravid eller spökstreck?
  • Anonym (X)

Grattis!
    Det ser ut som ett svagt färgat streck, vilket betyder positivt. Men för säkerhets skull ta om ett test om någon dag 😊

• rosbusken

Skulle också säga att det är ett positivt test. Hcg fördubblas varannan dag så testa imorn eller övermorgon igen.

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (X) skrev 2024-08-14 13:47:51 följande:

Grattis!
    Det ser ut som ett svagt färgat streck, vilket betyder positivt. Men för säkerhets skull ta om ett test om någon dag 😊

Tack! Kommer testa på ☺️
  • Anonym (Hejhej)
    rosbusken skrev 2024-08-14 21:35:11 följande:

Skulle också säga att det är ett positivt test. Hcg fördubblas varannan dag så testa imorn eller övermorgon igen.

Får testa i morgon igen. Känns så osannolikt då jag har pcos samt att det tog fem år och två ivfer för att lyckas få vår son ☺️
    har dock tagit tre tester som visar samma, känns Inte som att alla skulle ge ett spökstreck?🙈
  • rosbusken
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-08-14 22:09:57 följande:
    Får testa i morgon igen. Känns så osannolikt då jag har pcos samt att det tog fem år och två ivfer för att lyckas få vår son ☺️
    har dock tagit tre tester som visar samma, känns Inte som att alla skulle ge ett spökstreck?🙈
    Nej det låter ju inte troligt med fel på 3 tester. Ta ett digitalt test nästa gång kanske?
  • Anonym (Hejhej)
    rosbusken skrev 2024-08-14 22:14:19 följande:
    Nej det låter ju inte troligt med fel på 3 tester. Ta ett digitalt test nästa gång kanske?
    Har inga digitala men får införskaffa snarast!😊
  • rosbusken
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-08-14 22:22:10 följande:
    Har inga digitala men får införskaffa snarast!😊
    Återkom gärna om hur det går 😊 Jag är själv i snarlik båt. Gravsymtom i flera veckor och gått över 6 dagar. Negativa test än så länge men äl och bim kan vara förflyttade pga slutade nyss med p-stav.
  • Anonym (Hejhej)
    rosbusken skrev 2024-08-14 22:28:44 följande:
    Återkom gärna om hur det går 😊 Jag är själv i snarlik båt. Gravsymtom i flera veckor och gått över 6 dagar. Negativa test än så länge men äl och bim kan vara förflyttade pga slutade nyss med p-stav.
    Absolut! Åh spännande, uppdatera mig ☺️ 
    har också symtom, molvärk delux, illamående till och från men vet inte om det är inbillning och att det bara är mensen som är påväg 🙈 
  • Anonym (Hejhej)

Morgonen test, ingen större skillnad. beställt ett digitalt nu, hoppas det kommer i morgon 🙈
  • rosbusken
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-08-15 07:30:15 följande:
    Morgonen test, ingen större skillnad. beställt ett digitalt nu, hoppas det kommer i morgon 🙈
    Det är ju starkare ändå helt klart 😊 När har du BIM?
    Jag ska testa i helgen. Har inte mycket symtom idag dock så blir nervös...
  • Anonym (Hejhej)
    rosbusken skrev 2024-08-15 12:47:03 följande:
    Jag har sjukt oregelbunden mens, allt från från 32-41 dagar och jag är på dag 38 idag. Hittade ju dock ägglossningen för 21 dagar sedan (negativt äl test dagen efter så tror det släppte då) och mensen brukar ju i regel komma 14-16 dagar efter ägglossning 🙈
    förstår din nervositet, är det efterlängtat? 
  • Anonym (Hejhej)
    rosbusken skrev 2024-08-15 12:47:03 följande:
    Inget spökstreck 🙈
  • rosbusken
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-08-16 12:19:20 följande:
    Jag har sjukt oregelbunden mens, allt från från 32-41 dagar och jag är på dag 38 idag. Hittade ju dock ägglossningen för 21 dagar sedan (negativt äl test dagen efter så tror det släppte då) och mensen brukar ju i regel komma 14-16 dagar efter ägglossning 🙈
    förstår din nervositet, är det efterlängtat? 
    Ok, förstår att det kan bli lite meckigt då med oregelbundet.
    Jo vi har precis påbörjat verkstan 😄 Så anade inte att det skulle ta direkt men haft mycket symtom sen första försöket. Gått 8 dagar över nu men börjar tro att mensen ballat ur pga att jag tog ut p-staven, samma dag som försöket... Tog test igår igen nämligen. Får nog köra på äl-test med.

Såg bilden! Grattis!! 🥰 Hur känns det?
  • drömmenomfamiljelivet

Hej! Jag hoppar in här också. Har oregelbundna cyklar, men är rätt säker att jag hade äl ca 31 juli. Hade den 12/8 vad jag tror var nidblödning. BIM (om den ens kommer) är 20/8. Inbillar jag mig eller ser jag en svag svag linje? Har trötthet, kissnödig, känner mig konstant febrig och molande värk konstant i 2 dagar nu. Brukar aldrig få symptom innan mens. Detta testet togs 15/8. Har köpt fler som jag tänkte ta nästa vecka. Försökt bli gravid över ett år. Ge mig lite hopp!!! :(((
  • rosbusken
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-17 18:35:17 följande:
    Hej! Jag hoppar in här också. Har oregelbundna cyklar, men är rätt säker att jag hade äl ca 31 juli. Hade den 12/8 vad jag tror var nidblödning. BIM (om den ens kommer) är 20/8. Inbillar jag mig eller ser jag en svag svag linje? Har trötthet, kissnödig, känner mig konstant febrig och molande värk konstant i 2 dagar nu. Brukar aldrig få symptom innan mens. Detta testet togs 15/8. Har köpt fler som jag tänkte ta nästa vecka. Försökt bli gravid över ett år. Ge mig lite hopp!!! :(((
    Jag ser inget streck men du testade ju väldigt tidigt med så. Hoppas det går vägen för dig 😊
  • drömmenomfamiljelivet
    rosbusken skrev 2024-08-18 13:07:01 följande:
    Jag ser inget streck men du testade ju väldigt tidigt med så. Hoppas det går vägen för dig 😊
    Tack❤️ testade imorse igen men fick inget utslag. Hur många dagar efter nidblödning borde testen ge resultat om det blivit något? Den molande värken är kvar och nu har brösten börjat ömma, så vi får se om det är mensen som kanske kommer trots allt :/
  • rosbusken
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-18 16:50:54 följande:
    Tack❤️ testade imorse igen men fick inget utslag. Hur många dagar efter nidblödning borde testen ge resultat om det blivit något? Den molande värken är kvar och nu har brösten börjat ömma, så vi får se om det är mensen som kanske kommer trots allt :/
    Jag har hört minst en vecka efter nidblödning. Men sen är det olika från graviditet och person. En del får ju positivt test senare i graviditeten.
  • drömmenomfamiljelivet
    rosbusken skrev 2024-08-18 20:33:25 följande:
    Jag har hört minst en vecka efter nidblödning. Men sen är det olika från graviditet och person. En del får ju positivt test senare i graviditeten.
    Får ha is i magen och testa senare i veckan om mensen inte kommit❤️
Svar på tråden Gravid eller spökstreck?