Normalt att ens ex har nyckel hem till sig?
Låter som de är vuxna och kan bete sig som vuxna mot varandra och med tanke på 3 gemensamma barn så är det väl inget direkt konstigt även om barnen börjar bli stora. Alla som är ex är inte förbannade på varandra utan många kan umgås som normala vuxna och utan att det finns känslor.
Jag och mitt ex kan umgås som normala människor men han har inte nycklar till mig, har aldrig haft och jag har aldrig haft nycklar till honom eller till dotterns farmor där dottern också har varit mycket (nu är hon nästan vuxen) fast vi har jättebra relation. Jag tycker faktiskt det låter ganska ovanligt , man måste inte ha nyckel till sitt ex bara för att ens barn är där. Visst om båda vill det men det är verkligen inget vanligt vad jag vet, aldrig hört talas om nån som har så.
Min nuvarande särbo / yngsta barnets pappa har nyckel till mig men om vi skulle göra slut skulle jag nog be honom lämna tillbaks den.
Är det en nödsituation och något av barnen är där själv och inte kan öppna på grund av att han eller hon är sjuk eller skadad så ringer man väl polis eller ambulans , man kan inte kräva att få nyckel till sitt ex av den anledningen.. det låter mer som något sjukt kontrollbehov om man kräver det.