Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Sluta gnälla. Engagera er istället

Anonym (Arbigga) skrev 2024-08-13 17:36:22 följande:
    Så är det nog men när jag lyssnar på vad man pratar om i fikarummet blir jag ibland mörkrädd.  Teorier om allehanda konspirationer man tagit för att vara sanning. Gnäll om än det ena än det andra men själva har de ingen metod eller lösningar på problemen de säger sig uppleva.

När man ställer kritiska frågor till dem bemöts man av total tystnad och menande blickar. 

Håller svenska folket på att bli fördummade? eller? 
    Tror inte folk har blivit fördummade direkt men det finns så mycket att läsa på internet så folk vet inte vad de ska tro längre eller lita på. Sen är det många som bara rör sig i forum och miljöer med likasinnad, de utsätter sig knappt aldrig för andra med andra åsikter. Många idag är också bekväma, det är lätt till att gnälla. 
  • Postman
    Anonym (Arbigga) skrev 2024-08-13 17:36:22 följande:
    Så är det nog men när jag lyssnar på vad man pratar om i fikarummet blir jag ibland mörkrädd.  Teorier om allehanda konspirationer man tagit för att vara sanning. Gnäll om än det ena än det andra men själva har de ingen metod eller lösningar på problemen de säger sig uppleva.

När man ställer kritiska frågor till dem bemöts man av total tystnad och menande blickar. 

Håller svenska folket på att bli fördummade? eller? 
    Många nysvenskar läser helt andra nyheter än oss infödda + att de inte har gått i skola med samma allmänbildning. Vi har många nationaliteter på min arbetsplats och man baxnar ibland vad de kan vräka ur sig. 
  • Postman
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 18:16:36 följande:
    Ovan är ett exempel på gnäll.
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 21:13:20 följande:
    Sen så ska gnället bortförklaras på invandrarna.
    Inte alls om du menar mitt inlägg. Det var svar på din fråga om svenskar håller på att fördummas. Exemplet var från min arbetsplats, säger inget om hur det är i övrigt. Jag gnällde inte heller, det var ren fakta jag skrev. 
  • Postman
    Anonym (Mandel) skrev 2024-08-13 21:39:11 följande:
    Nej nej nej! Du kan inte skriva att det var fakta ! Snart kommer det gnällas över att du inte har uppvisat fakta!
    När du har uppvisat faktan, så kommer det gnällas över faktan.

Sorry, jag kan inte hjälpa dig. Du är körd.
    Jag backar undan lite för att se hur du klarar dig.
    Du trampade på minan direkt.
    Haha jo det är min verklighet, min fakta. Låt dem gnälla då, då är de inte bättre än de som de anklagar. 
  • Postman
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 21:44:50 följande:
    Det var inte jag som skrev att svenskarna fördummas. Du väljer att lägga över en fördumning på invandrare på din arbetsplats = gnäll
    -pålagt på en grupp=problemet är ur världen
    Nej du fultolkar nu. 
  • Postman
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 22:05:10 följande:
    Vad är så intressant och bidragande gällande ditt gnäll över dina invandrarkollegor då?
    Att de gnäller för de förstår inte och du gnäller nu för du tycker att jag gnäller. Egentligen är du nog största gnällspiken för du har gnällt i alla dina inlägg, förutom fultolkningen förståtts. 
  • Postman
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 22:17:54 följande:

Invandrarna på din arbetsplats förstår ingenting. 

fultolkar jag dig nuigen? Du måste ju ha något att gnälla över.

Ja du fultolkar igen. Att de inget förstår är dina ord, inget jag har uttryckt. 
  • Postman
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 22:32:54 följande:
    Du använder säkert ordet fultolkning så fort du saknar något vettigt att säga, lirar bra med din gnällighet. 

Undrar hur dina invandrarkollegor betraktar dig egentligen, 'åh nej, nu startar han gnället återigen' 
    Nu både fultolkar du och gnäller. 
Svar på tråden Sluta gnälla. Engagera er istället