BIM September 2024
Det är så olika för varje individ.
Kan bara utgå från mig själv. Vet inte om du blir mycket klokare på vad jag skriver. 😂 Men försöker!
Vet inte om du hört talas om att den är hög låt mittemellan bakåtlutad osv. Jag går inte alls på det för min är alla delar. Det kan vara låg en dag men högt upp nästa dag osv.
Min livmoderhalstapp är ganska högt upp vid mens. Man känner liksom en liten boll i mitten på den bollen är det som ett litet hål. Runt det hålet är det som läppar. Dessa läppar är hårda på mig vid mens och under mens samt att hålet är öppet. Precis vid slutet på mensen stängs det hålet på mig, men kan ta några dagar. Jag känner alltid en liten skåra med tanken på att jag fött barn innan.
Precis innan mensen märker man också att dessa "läppar" blir lite hårdare för varje dag. Och det här hålet hamnar liksom lite bakåtvänd och är inte centrerad. Detta var svårare än jag trodde att beskriva 😂
Vid min fertila period (som jag tror är den perioden) är min tapp som en jojo. Den är hög, låg osv.. Men läpparna kring hålet är mjuka, det är halt av sekret också. Och hålet är öppet, så öppet att du även kan få in ett finger om du vill. (Men det ska man inte). När den fertila perioden är slut så börjar hålet att stänga sig och detta märker man också när sekretet ändrar på sig. Läpparna blir hårdare efter några dagar.
En sak jag märkte nu denna gången var att efter en orgasm så försvann tappen. Jag kände inte den och så långt upp brukar den aldrig vara. 😅
Men efter den fertila perioden ändras tappen igen och blir lite hårdare runt om och även i det lilla hålet och hårdare blir den tills den öppnas för att släppa ut mens.
Egentligen är det den fertila perioden man ska leta efter för det är bara då det verkligen ändras. Så är det på mig.
Det är inte ett säkert knep men man kanske får en liten hint om när man mest är mottaglig för befruktning. Just nu är min stängd men ändå lite mjuk runt omkring. Misstänker att jag är på äl +2 nu.