• Nanathalie

BIM September 2024

Popcorn1990 skrev 2024-09-12 06:53:18 följande:
    Hade ju min mens nyligen. Eller du tänker att vissa får mens ändå. Har dock aldrig haft mens under grav förr.
    Jag tänker att jag ska ta ett ägglossningstest till idag. Blir de likadant idag så kanske jag får ta ett gravtest.
    Precis så tänker jag! Gör så!
  • Nanathalie

Jag har knappt tempat pga glömmer och kommer på för sent men var liiite förkyld och då steg tempen till 37.08. Det lägsta jag haft är 36.40 i mitten av augusti, så jag försöker jämföra dagens tempningar med den. Är det en normal "låg" temp?

Jag misstänker ju att jag hade äl strax innan sen temphöjningen på 37.08. Nu tempar jag varje dag och har lagt in de senaste i fertilityfriend. 

Ska det "hålla sig" runt 36.70-36.80? Är det målet? Har jag förstått det rätt i att När tempen sjunker är mensen påväg och om tempen fortsätter vara hög är det ett bra tecken? Mvh Temprookien

• Nanathalie
    Anonym (S) skrev 2024-09-13 12:35:21 följande:
    Tycker ni att det syns något på denna graviditetssticka? :)
    Jag tycker faktiskt jag kanske eventuellt ser något där! Men jag kanske är fel person att fråga, jag ser ju tydligen i syne på mina egna.
  • Nanathalie
    Anonym (S) skrev 2024-09-13 13:30:07 följande:
    Tack. Jag vet inte när bim är. Trodde nästan där var ett väldigt svagt sträck till. 
    Jag såg ju ett streck på detta exempelvis
  • Nanathalie
    Anonym (S) skrev 2024-09-13 12:35:21 följande:
    Tycker ni att det syns något på denna graviditetssticka? :)
    Glömde min bild
  • Nanathalie
    Anonym (Rutiga) skrev 2024-09-13 14:34:44 följande:
    1/9 - Angermanlandskan (-) 
    1/9 Sucken (+)
    3/9 - Anonym (kakan) (+) 
    3/9 -  Kapybaran (+) 
    5/9 - Lilo1212 (+) 
    6/9 - cheryblossom (-)
    6/9 - Annpor (+) 
    7-9/9 - Siripiri (+) 
    9/9   - Karinkarinkarin (+) 
    10/9 - hej567 (+) 
    10/9 - knyttets
    11/9 - Anonym (Nr3)
    11/9 - Snorkfröken
    11/9 - shimano (+) 
    11/9 - Pandan14
    13/9 - Supermario91 (-)
    13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    13/9 - LiljanTR (+) 
    13/9 - Anonym (Sladdis2025) (-)
    13-14/9 - Linmathi (+) 
    14/9 - Anonym (syskonlängtan)
    15/9 - LifeGiveYouLemonade
    15/9 - Anonym(Yay) 
    15/9 - Anonym(tredjegången) 
    16/9 - Anon0141 (+) 
    16/9 - motheroftwo
    16/9 - LokaHallon88
    17/9 - TrueResolution 
    18/9 - Froglet
    18/9 - Mammalda00
    18/9 - Jassssen 
    18/9 - Yasen
    19/9 - Björkskogen 
    20/9 - EJT (oregelbunden cykel) 
    20/9 - Nanathalie (oregelbunden cykel)
    20/9 - Augustilejon
    22/9 - Anonym(Lollo)
    22/9 - Anonym(Pinpina) 
    23/9 - Yasade
    26/9 - Emlan93
    27/9 - Heybae (oregelbunden cykel)
    27/9 - Anonym(myggan89)
    27/9 - Mikaaelaa
    27/9 - Anonym(Rutiga)
    27/9 - Anonym (Blomman) 
    28/9 - Popcorn1990
    28/9 - Anonym (Trean)
    30/9 - Angermanlandskan 
    30/9 - Babybooom24
     ?     - Anonym(trean)
     ?     - Sjojungfru24
  • Nanathalie
    Yasen skrev 2024-09-13 15:44:47 följande:
    Förlåt men jag ser verkligen ingenting...
    Nej det är ju det jag menar 😂 att jag såg ett streck. Att jag är fel person att fråga för jag ser i syne! Skulle göra en poäng 😂
  • Nanathalie

Tempare!

Som sagt så tempar jag nu endast. Jag beställde hen nc men har redan en termometer jag tempat med (med 2decimaler).

I fertiltyfriend och premom-appen förespås att min mens ska komma nästa helg. Jag har fyllt i hela denna veckans mätningar (mån-lör). Hur "vet" apparna när jag har förväntad mens? Har fyllt i att den är oregelbunden och inte dykt upp sedan 21 juli.. Tack på förhand 🙂

• Nanathalie

Hörrni! Cykel-update!

Jag har fått brunt på pappret idag när jag torkade mig. Känns som om det kanske kan vara en MENS på gång!! Förstå hur SJUKT! Cykeldag 56! Trodde inte jag skulle bli glad över en sån grej men joho då efter 56 dagar kan man visst bli det 😂

• Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-09-14 22:32:58 följande:
    Kan bli så med oregelbunden mens. :) Det är bara att vänta in, inte stressa och låta det ha sin gång. Vet att det låter lite klyschigt haha. Men spänning, oro och mycket annat kan försena mensen duktigt. Men du skulle väl snart till gyn? 🙂 Måste ändå kännas otroligt skönt, nu ska mensen bara komma igång. Kan vara att du behöver något som får igång mensen igen :)
    Japp! På torsdag har jag besök hos gyn! Nu vänder det känner jag 😄
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-09-15 10:25:21 följande:
    Brukar vara så att mensen kommer igång lagom till man ska till gyn haha. Men om du skulle få din mens ännu mer så gå ändå dit och få dig undersökt :)
    Såklart! Som en bra hårdag när man ska till frisören. Ja, vill ju gärna de ska titta så allt ser normalt ut..
  • Nanathalie
    TrueResolution skrev 2024-09-15 17:11:39 följande:

Skrev aåklart fel årtal!!!! hur kan man?? Kommer strax en ny länk 😂

😂😂😂
  • Nanathalie
    Yasen skrev 2024-09-16 15:34:12 följande:

Har jag precis slösat ett till dyrt prov? JA
    Kan jag vänta till BIM? NEJ

varför tar önsketänkandet över när man vet att det inte är något där 🥹
    Tycker samma sak. Att det ser ut som att det är något där. Men dessa tester är luriga. De kan ge utslag utan att vara positiva.. hoppas ditt är positivt ❤️
  • Nanathalie
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-16 18:27:21 följande:
    Men varför skulle du ha 2 ägglossningar? aldrig hört någon som har det. Men du kommer ju se med tempen om tempen stiger och försöker ägglossa 😊
    Man kan ha 2 ägglossningar samma cykel. Blir tvåäggstvillingar då. Som om kroppen släpper 2 ägg samtidigt. Sjukt fenomen men det är möjligt. Hade en i min tidigare mammagrupp som hade 2 äl samma månad och fick twins 🤷?♀️
  • Nanathalie
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-16 18:42:58 följande:
    Det tror jag inte stämmer.. 🤔 om två olika spermier befraktar två ägg blir det tvåäggstvillingar. Och om en spermie befruktar ett ägg som sedan delar sig blir det enäggstvillingar. 
    Det är vad jag fått till mig 😂 men är inget proffs direkt.
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-09-16 20:52:40 följande:

ÄL+8 och jag mår alltid så pissigt under lutealfasen. Extra mycket nu när jag tar progresteron. Är så oerhört deppig, låg, självkritisk osv... Känslor som bara lägger sig som ett vått täcke över hela tillvaron. Släpper sen när mensen kommit eller varit några dagar. Just nu handlar det bara om att stå ut.

Inga som helst tecken på graviditet och tror inte heller på att det tar sig denna cykel då ägglossningen kändes lite oklar och "svag". Inte lika tydliga tecken som vanligt. 

Har nu lärt mig att jag också blir oerhört uppblåst, trött, illamående och får huvudvärk från progresterontillskottet. Så det enda säkra graviditetstecken innan BIM är molvärk. Känner jag ingen sådan är jag säker på att det inte tagit sig. 

Känner som dig, med dig ❤️ Hatar det. Vill bara skicka lite kärlek.
Svar på tråden BIM September 2024