Inlägg från: TrueResolution |Visa alla inlägg
  • TrueResolution

BIM September 2024

Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-27 19:05:12 följande:
    Bim listan - September-24

1/9 - Sucken

7-9/9 - Siripiri 

8/9 - knyttets

10/9 - Supermario91

11/9 - Anonym (Nr3)

13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    15/9 - Anonym (Sladdis2025)
    15/9 -  LifeGiveYouLemonade

17/9 - TrueResolution

18/9 - Froglet

20/9 (ungefär - har oregelbunden ÄL) - EJT (vet inte vilket försök, vi har försökt i 1,5 år och två missfall i bagaget) 

20/9 - Augustilejon
    26/9 - Emlan93 
    26/9 - Myggan89

27/9 - Heybae ( inte helt säker, har oregelbunden cykel)

- Nanathalie

?????-

Hoppar tyvärr in från BIM augusti-tråden då mensen kom idag. Lite ovanlig cykel för mig med den ägglossning.. dag 21. Och lutealfas på 10 dagar. Brukar ägglossning lite senare kanske dag 17-18, och luteal i alla fall 12 dagar. Nåja!

Nya tag i september OM det inte vore för att jag reser bort fem dagar preciiiiis runt min fertila period. Jaja. Livet livet 💔 hoppas vi får till det ändå. 

Håller i alla fall tummarna för MASSOR av junibebisar. Hur mysigt 😍😍

Åh nej vad tråkig timing med resa! Är du säker på att ägglossningen sker då eller det finns chans att den flytt ar sig en wller två dagar? isåfall finns det ju ändå stort hopp! 🤞🏼 

håller också tummarna för junibebisar åt alla! Fixk en junibebis förra året och må vara partisk men oj vad trevlig månad det var! 😻????🏼
  • TrueResolution
    angermanlandskan skrev 2024-08-27 22:03:57 följande:

Hej! 

Hoppar in här efter ett missfall i början av augusti. Var i vecka 5+3, men jag tror att embryot slutade utvecklas tidigare då jag testade negativt på gravtest (både urin och sedan blodprov) redan eftervarande vecka. 

Fick positivt ÄL-test den 17 augusti, en vecka efter att jag slutat blöda. BIM 1/9? Fem dar kvar innan jag kan börja sprätta gravtester. Femte försöket för första barnet för oss. :)

?Symptom?
    - Acne (PMS-symptom för mig, så det talar mot graviditet)
    - Molande värk i buken sedan snart en vecka tillbaka 
    - Illamående på mornarna sedan två dar tillbaka 
    - Onormala flytningar - TMI nedanför:
    (Rikliga, krämiga flytningar med inslag av ÄL-slemmet dvs strängar som går att rulla/dra mellan fingrarna.)

Beklagar missfallet! Och välkommen till gruppen ❤️ 

hade precis samma som du när jag blev gravid i september 2022. Fick missfall i början av augisti men blev gravid igen direkt efter missfallet efter att först ha kämpat längeeee. Var lite svårt att hitta ÄL eftersom missfallet och hcg kunde ge utslag på ÄL-testerna med MEN fick höra av vår barnmorska sedan att det är vanligt att bli gravid igen direkt efter missfall för att kroppen dela både har "städat upp" i livmodern pch gjort en bra miljö. och dels att kroppen är beredd på vad den ska göra. vet inte hur mycket fakta det ligger bakom osv men valde att tro på det och det fick även oss att känna mindre oro för missfall när jag väl blev gravid och bebisen stannade hela vägen.

håller tummarna & skickar styrkekramar! 👏🏼

• TrueResolution

känns lite pirrigt att vi faktiskt är inne i September månad nu & det redan börjat synas små magiska plus 🥹
    Hur går det för er andra? 

här är det en väntan med sticktester varje dag på att se om ägglossningen kommer. Jag har sjukt lång fas mellan mens & ägglossning & ibland "försöker" kroppen ägglossa en gång innan det sker på riktigt en vecka senare. Otroligt retligt! Testerna börjat stiga lite så får se om det ger fullt utslag i veckan eller om detta bara är en test igen.. Så man går lite i en oviss tid här nu 🙈 

Baby Amning 
    Fler som ammar samtidigt? Jag nattammar fortfarande vår lilla tjej och stödammar på dagen ibland. Mensen har dock kommit tillbaka men sitter någon i liknande sits? Vet att det kan påverka men all info jag hittar är att det är "inviduellt" i vilken utsträckning det påverkar gravidchanserna. Någon som kanske har egen erfarenhet av detta? 😫🤞🏼

• TrueResolution
    Lilo1212 skrev 2024-09-02 10:16:38 följande:

Tydligare plus idag. BIM -3

Men grattis!!! 🤩 
    ännu ett septemberplus 💕 

vi alla undrar nu hur du mår & vilka känningar du haft eller inte haft! 🙈😂 Hur timeade ni in myset? 
  • TrueResolution
    1/9 - Sucken (+)
    1/9 - Angermanlandskan (-) 
    3/9 - Anonym (kakan) (+) 
    5/9 - Lilo1212 (+) 
    6/9 - cheryblossom
    7-9/9 - Siripiri 
    10/9 - Supermario91
    10/9 - hej567
    10/9 - knyttets
    11/9 - Anonym (Nr3)
    11/9 - shimano
    13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    13/9 - LiljanTR
    13-14/9 - Linmathi
    15/9 - Anonym (Sladdis2025) 
    15/9 LifeGiveYouLemonade
    16/9 - Anon0141 
    16/9 - motheroftwo
    16/9 - LokaHallon88
    16/9 - TrueResolution 
    18/9 - Froglet
    20/9 (ungefär - har oregelbunden ÄL) - EJT
    20/9 - Augustilejon
    22/9 - Anonym(Lollo)
    23/9 - Yasade
    27/9 - Heybae ( inte helt säker, har oregelbunden cykel)
    27/9 - Anonym (myggan89)
    27/9 - Mikaaelaa
    28/9 - Popcorn1990
    30/9 - Angermanlandskan 
     ? - Nanathalie
     ? - Anonym(trean)
  • TrueResolution
    EJT skrev 2024-09-03 13:29:16 följande:

Nu börjar det nog närma sig ÄL för mig. Inom någon vecka sannolikt! Började igår få mer fertilt sekret och idag ännu bättre! 👍 Alltid lite spännande stt följa kroppen såhär tycker jag!

spännande! 

Fick positivt ÄL-utslag igår, måndag, och lika starkt idag så får mysa på och hoppas på det bästa 🤞🏼

• TrueResolution
    Kapybaran skrev 2024-09-03 06:29:38 följande:

Har försökt sen förra sommaren och idag (på bim) blev det äntligen två streck 😭✨

Grattis! Ännu ett septemberplus! 🤩👏🏼
  • TrueResolution

Fan vad det här kan tära på ens psyke alltså. Jag hade emotionellt hopp om september & det kändes lite speciellt om man skulle plussa samma månad som med första barnet. 

Fick superbra & tydliga ägglossningstester & ägglossning igår, tisdag. I måndags var sambon dödstrött och vi fick till ett oengagerat litet mys, igår var yngsta sjukt så vi fick inte ihop det & ikväll känns det lite surt & försent. 
    Enda pyttelilla hoppet är lördagens mys men det känns inte som några bra odds 😮?💨 

Fan vad besviken man blir, får alltså vänta en omgång till eller hoppas att kroppen försöker ägglossa igen snart. (Tempar ej så svårt att bekräfta mer än på kroppsliga men) 😫🤞🏼

• TrueResolution
    Annpor skrev 2024-09-04 07:52:21 följande:

Hej hej, hoppar in här lite sent. Vi har försökt sedan i April att få till en regnbågsbebis. Förlorade vårt barn efter fullgången graviditet i vintras i IUFD. Tuff vår och sommar och längtan efter plus (och behovet av att få plussa och få lite hopp om livet igen är stort)...

BIM 6/9. 

Kul att få följa er alla ❤️

Välkommen hit! 🤗 
    vilken tuff & orättvis förlust, kan inte ens föreställa mig vilket mörker man hamnar i ❤️????? Förstår längtan är stor 💕 

vet du ungefär när du har BIM? ☺️
  • TrueResolution
    Annpor skrev 2024-09-05 07:05:43 följande:

Overkligt. Efter så mycket sorg och smärta plussade jag äntligen imorse, 10 dagar efter ÄL. Känslan efter att ha fått begrava sitt första barn, och att nu förhoppningsvis få ta med ett syskon hem?En regnbåge till våren?❤️🤞🏻 🌈 

Men jaaaa! Äntligen!! Stort grattis!! 🤍🤍🤍
Svar på tråden BIM September 2024