-
Det här är negativt! Strecket ska vara lika starkt eller starkare. Men ser ut att vara på gång 😊mothertotwo skrev 2024-08-28 16:15:20 följande:Jag har ingen aning när jag har äl 😅 Jag har oregelbunden mens. Men nu för en liten stund sedan kände jag hugg nere i nedre delen av magen. Ägglossningssmärta. Men det är bara en vecka sen min mens slutade. Kan det redan vara ägglossning tror ni? Tog ett test som ser ut så här.
-
Spännande att följa med allas olika metoder och knep. Själv blev jag sjuk direkt efter ägglossning och hoppas nu bara att inte febern ställer till det denna månad då jag tyckte vi var så bra på gång. Mår verkligen apa och det är väl ingen vits att fundera på symtom ännu, men hjärnan går på högvarv som vanligt. Borde vara äl+3 idag. Blir en spännande vecka 🙃
-
Ägglossningen var lite senare än uppskattat, så bim blir kring 10/9. Har tidigare testat positivt på äl+10 så räknat med att kunna testa nästa helg 😄Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-30 16:47:15 följande:Ja visst är det kul att följas åt?😍
spännande att se! När har du bim? -
Jag har också börjat få ganska mycket symtom vid äl efter att jag fick barn. Tidigare kände jag knappt av det. Men illamående absolut och känsligare för att bli åksjuk just kring både äl och mens.mothertotwo skrev 2024-08-31 08:55:10 följande:Det är inte super mycket illamående men ändå tillräckligt att man känner av det lite. Jag får minst hålla mig två timmar till innan jag testar. Men den måste ha ökat mer nu.
SÅ SPÄNNANDE! Hoppas att NC kan sätta ut ÄL. Då får du också passa på att mysa mycket -
Supertydligt ju! Grattis ❤️ Vi får hoppas att det börjar ramla in flera plus i tråden.Lilo1212 skrev 2024-09-02 10:16:38 följande:
Tydligare plus idag. BIM -3
-
Känns verkligen pirrigt! Har en så otroligt bra magkänsla inför denna månad. Inte många plus i förra tråden så det här borde vara en lyckosam månad för fler kan jag tycka 😄TrueResolution skrev 2024-09-02 08:40:53 följande:
känns lite pirrigt att vi faktiskt är inne i September månad nu & det redan börjat synas små magiska plus 🥹
Hur går det för er andra?
här är det en väntan med sticktester varje dag på att se om ägglossningen kommer. Jag har sjukt lång fas mellan mens & ägglossning & ibland "försöker" kroppen ägglossa en gång innan det sker på riktigt en vecka senare. Otroligt retligt! Testerna börjat stiga lite så får se om det ger fullt utslag i veckan eller om detta bara är en test igen.. Så man går lite i en oviss tid här nu 🙈
Amning
Fler som ammar samtidigt? Jag nattammar fortfarande vår lilla tjej och stödammar på dagen ibland. Mensen har dock kommit tillbaka men sitter någon i liknande sits? Vet att det kan påverka men all info jag hittar är att det är "inviduellt" i vilken utsträckning det påverkar gravidchanserna. Någon som kanske har egen erfarenhet av detta? 😫🤞🏼
Äl+6 idag och mår verkligen RÖV. Svårt att säga om det är förkylningen som hänger kvar eller något annat. Hittills inte haft mycket menscykelsymtom men idag slog illamående till och jag känner mig trött, svettig och allmänt dålig bara. Lite ömma bröst och ont i magen också kanske. Blir en lååååång vecka 😅 -
Intressant att läsa om allas tankar och känslor. Det är verkligen omtumlande det här med att försöka få barn. Jag blev själv gravid med första barnet på första försöket och nu med andra så är vi inne på fjärde försöket. Tänkte att jag inte ska ta det så hårt men sjukt hur mycket det äter av min hjärnverksamhet och hur ledsamt det är varje gång det misslyckas trots att vi på alla vis är inom ramen för "normalt" ännu. Jag vill tipsa alla om boken "Saker jag lärt mig om sorg" som handlar om just alla de här känslorna.
Själv är jag inne på äl+8 idag. Kunde inte låta bli att ta ett test idag. Negativt förstås. Hoppas på ett plus ännu denna vecka. Haft lätt illamående som kommer och går och en del värk och stickningar i mage och rygg. Lika snabbt är det mensen som kommer. Men skam den som ger sig. -
Testade idag, äl+9 (kan vara äl+8 också) men med em-urin och det blev neg. Känner mig ändå hoppfull. Lite ömhet i magen som kommer och går. Huvudvärk också idag. Sen har brösten blivit otroligt ömma. Trött, gråtmild och grinig eller "arg hela tiden" som sambon sa idag 😅 Testar imorgon igen ????TrueResolution skrev 2024-09-05 10:53:31 följande:
Hur går det för er som har BIM i dagarna?
Tycker det är helt galet att vi fått så många plus redan så tidigt in i September 🥹🤍
Så nyfiken på hur ni mår ni som väntar BIM det närmaste om det har testats eller om det väntas tålmodigt på BIM!? 😁
Cheryblossom, kom din mens?
Siripiri, din graf ser ju toppen ut, har du planer på att testa tidigt eller du inväntar BIM?
Hej567? Knyttets? Ni andra? 🥳
-
Äl+10 (kanske äl+9) idag och neg test nu på morgonen med vanligt test, inte testa tidigt. Hade mycket känningar i livmodern inatt, stickningar och ilningar som inte påminde som mensvärk. Känns också tidigt för mensen att komma nu. Har känt mig varm och pulsen varit förhöjd. Är sååååå otålig 😅
-
Såg kanske en svaaaag aning någonting på RFSU testa tidigt igår på em, men vågar inte hoppas ännu då jag gjorde det förra månaden också och ändå kom mensen. Kände mig också lite nere och hopplös igår. Mycket program på schemat för att hålla tankarna på annat idag. Testar kanske igen ikväll eller imorgon.
-
Bim 10/9 men blankt test på vanligt rfsu idag. Börjar tappa hoppet lite. Kan förstås vara att ägglossningen skett någon dag senare, tempar inte så har inte full koll. Lite symtom igår och idag. Gråtmildhet och brännande känsla i bröstvårtorna, annars mått ganska bra.
Stort grattis till alla som plussat hittills, otroligt att det är så många plus redan ❤️ Trodde verkligen jag skulle få vara med i gänget denna månad men får nog börja ta sikte på nästa månad verkar det som. -
Spotting igår kväll och mera blod på pappret idag på morgonen. Får nog räkna med att det är mensen som kommer. Någon måste ju stå för minusen denna månad också, men är helt förkrossad, var SÅ säker. Grattis till alla som plussat och lycka till alla som ännu har chansen denna månad ❤️