• mothertotwo

BIM September 2024

God kväll! Vet mycket väl att jag nämnt om att jag fått mens och allt möjligt till er i denna grupp. Men kan verkligen inte sluta tycka att det är något skumt med mig. Min mens är redan borta som kom kvällen den 18 sep och den kändes inte helt normal. Det var rosa och sen lite mer och sen övergick till brunt och sen puff. 

Kände mig lite smått illamående och yr idag därav testade jag ändå, eftersom gyn sa till om att det fanns en ägglossning runtomkring den 12 med. 

Jag vill se om ni också ser något på denna. 

Det är säkert bara mitt önsketänkande!😂 
  • mothertotwo
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-21 07:59:53 följande:
    Det är lite svårt att se, men ja kanske ett litet svagt streck? Kan du ta ett digitalt test? Alltid enklare med ?gravid? eller ?inte gravid? så man slipper bli förvirrad 🤭😅❤️
    Detta var med ett testa tidigt, så tror att jag får avvakta litet tag till innan jag testar ett digitalt. :)
  • mothertotwo

Försöker hitta information på nätet, men det är kanske någon här som vet på ett ungefär hur tjock slemhinnan ska vara precis innan mens? Jag har nu läst vad gynekologen skrivit, men blir inte klokare av det heller. 

Detta stod från den 12 sep:
    Vaginalt ultraljud visar anteflekterad uterus med homogent förtjockat endometrium på 6 mm. Höger ovarie utan anmärkning. Vänster ovarie med dominant follikel.
    Kan det verkligen ha varit en mens jag fick nu den 18? 
    Jag la ut ett test här på en otroligt svag linje, men imorse med testa tidigt var den ändå blank. 

• mothertotwo
    Babybooom24 skrev 2024-09-21 19:00:09 följande:
    Åh, Har tyvärr ingen aning? men googlade lite och det står ju att den är tunn före mens - 2,2 mm och vid ägglossning 6-10 mm?
    Jag läste 2.2 när mensen kommit igång. Men mens och ägglossning så nära in på varandra? 
    För när hon sa det till mig så sa jag " okej då kan jag vänta min mens om ca 2 veckor" och då säger hon att ja det kan du göra. Men jag började blöda 6 dagar efter att jag varit där. 😅 
    För eftersom hon sa så var jag snabb med sambon i någon dag där men sen började jag blöda. 
    Om jag har ägglossning så nära inpå mens, då har jag ingen chans att bli gravid eftersom slemhinnan måste vara över 6mm för att kunna ta emot ett befruktat ägg. 
  • mothertotwo
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-21 22:13:20 följande:
    Svårt.. förstår att du är förvirrad. Tyvärr vet jag inte heller vad som hänt/händer. Går det att kontakta vården och hon du besökte för att fråga henne? Kanske krävs en ytterligare undersökning med tanke på blödningen? Lycka till oavsett ❤️
    Hörde från en annan att det kan ha varit ägglossningsblödning. Finns dem som får det trots att jag aldrig haft det själv. För den kom som sagt lägligt egentligen till mens om jag hade haft en regelbunden. Det skulle jag kunnat haft just denna månaden, men 6 mm slemhinna är inte tillräckligt för att det ska menstrueras. Men kan hoppas på att det är en ägglossningsblödning för i så fall är risken större att det kan ha hänt något inuti mig. Med tanken på att vi var sista gången dagen innan blödningen. 

Jag förstår ingenting! 

Jag tänkte avvakta några dagar, ta ett test då igen och sen väntar jag till den siste och tar ett test där. Sen får jag köra på igen :) 
  • mothertotwo
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-23 06:51:47 följande:
    Äntligen min tur 😭😭😭 håller alla tummar hårt att detta går vägen. Har ett missfall i bagaget. 
    Grattis till Plus {#emotions_dlg.flower}
  • mothertotwo
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-24 12:03:43 följande:
    Hemma med sjukt barn idag och har möjligheten att analysera allt 😂
    Är jag knäpp som tycker mig se en skugga? 

Jag analyserar också haha 😂 Men man stirrar sig typ bara blind. 

• mothertotwo
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-24 13:37:49 följande:
    Haha alltså nog för jag är proffs att hitta fejk streck, men nog ser jag en skugga?
    Hahaha ser du också den? Då är det alltså inte bara jag?😂 Men tar inte det positivt förrän jag verkligen ser ett tydligt streck. Skrattande Ska testa i morgon igen :) Denna var ifrån igår. Blir lite av en testoman. Tungan ute
  • mothertotwo
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-24 14:56:03 följande:
    Samma här! Hade kunnat testa tre gånger om dagen om det hade gett ngt 😂
    När har du bim? 
    Jag har endera på fredag el lördag. Är på äl+12 idag. 
    Det är en riktigt bra fråga när jag har bim. 
    Har oregelbunden mens, förra månaden var det 42 dagar. Senast Måndag 30/9 bör det visa något klart och tydligt. 

Fick en blödning nu den 18 (trodde det var mens), men den avtog snabbt och var borta ca den 20. Blödde nästan ingenting. Några dagar innan den 12 fick jag konstanterat hos gyn att jag hade ägglossning gå g. Den 15 och 17 var jag och sambon. Ja och efter det kom blödningen, sen den 22 kom det något slemmigt med rosa i och sen borta igen. Har jag blivit gravid måste det ha varit nidblödning. Fick till mig att blödningen den 18 kunde ha varit en ägglossningsblödning (har aldrig haft innan).. Den 18 var dag 31 på min menscykel. 

Mina vårtgårdar är enorma, brösten känns tunga och har börjat må illa. Det åker framåt och tillbaka. Men så här kan det kännas också när mens är på ingång. Så svårt! 

Det är bara att vänta ut och se hur det ligger till :)
  • mothertotwo
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-24 16:53:57 följande:
    Spännande! Jag håller tummarna. Svårt att bli gravid när man har oregelbunden mens. 
    Blir spännande att se imorgon hur testen är 😁
    Ja det är spännande :) Dagens test gjorde mitt på dagen men då visade det inget. Men i morgon blir det morgon urinet igen :) Jag vet inte vilken äl + dag jag är på heller. Gissar på att jag hade äl den 15. Det kändes så av någon skum anledning. Men kan vara allt mellan äl+7 - äl+9 idag. Det hade suttit fint med en vår/sommar bebis igen. :) 

Vilken dag efter äl är du på och har du några känningar?
  • mothertotwo
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-25 14:10:20 följande:
    Hur gick det idag? 😁
    Allt förstördes när jag vaknade extremt kissnödig under natten. Jag hade bara sovit runt 3h när jag vaknade. Sen kunde jag tyvärr inte somna om. Men kissig under natten är jag i vanliga fall inte. Jag gjorde ett test ändå men kändes inte så optimalt efter så få timmar. Jag ska inte dricka något efter klockan 20 ikväll och se om jag kan klara mig hela natten 😂. 
    Men om det har satt sig borde det visa senast den 30 😊
  • mothertotwo

Ser någon ett teststreck på denna eller jag är fortfarande förblindad av hopp? 😂 Vet liksom inte var jag befinner mig i hela menscykeln. Typ skiiiit svagt.

Denna är ifrån tisdags.

För övrigt mår jag skit illa, men kan såklart bero på andra saker. 
  • mothertotwo
    eae95 skrev 2024-09-26 15:05:23 följande:
    Alltså jag tycker mig se något där! 😍
    Har dålig erfarenhet av dem digitala testen som finns. Men vetitusan om jag ska köpa en ändå. Känns som utkastade pengar i onödan om det inte skulle visa sig något 😅 Borde kanske vänta några dagar till. Jag vill bara veta nu. Tycker också att jag ser något men har varit så här i typ 3 dagar. Borde egentligen varit starkare nu i såfall, eller?
  • mothertotwo
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-26 16:04:42 följande:
    Kanske ser något på ditt senaste test. Men vill också sägå att jag stirrat mig blind på mina test tidigare och det kan ha gjort att jag nu alltid ser streck på gravtest 😂 

Vet att det känns onödigt men om man köper digitalt slipper man ovissheten och spekulationerna.. tycker det är värt 80-100kr eller vad det nu kostar. 

lycka till ❤️❤️
    Jag tänkte mest att det kändes lite onödigt att köpa flera stycken. Tänkte om det inte skulle visa sig första gången att man senare behöver köpa ett till efter några dagar. Tänker att jag väntar en veckas tid (om jag klarar av det), för att köpa ett digitalt test :) . Tänker mer också eftersom jag inte vet vart i menscykeln jag är pga oregelbunden mens. 
  • mothertotwo

Den förblir i samma nyans. Detta är dagen test klockan 6 på morgonen. 
    Visst borde det visa på ett ultra tidigt digitalt om det är positivt?
  • mothertotwo
    eae95 skrev 2024-09-27 09:06:32 följande:
    Det borde definitivt visa på ett ultratidigt digitalt om testet på bilden är ett vanligt så att säga Hjärta
    Det är ett testa tidigt som mäter10 mlU/ml, så då kanske man borde vänta lite till med ett digitalt. 
  • mothertotwo
    Anonym (Tvåa) skrev 2024-09-27 09:50:01 följande:
    Babyplan testen kan ibland ge skugga fast de är negativa precis som cb. Om det inte blir starkare över några dagar skulle jag tyvärr anta att det bara är skugga 😔
    Okej, dem har fungerat bra för mig dem gånger jag använt babyplan. Alltid visat negativt vid negativt och positivt vid positivt. Men vi får se om några dagar vad det visar :)
  • mothertotwo
    Anonym (Tvåa) skrev 2024-09-27 10:02:58 följande:
    För mig har de alltid varit klokrena också :) men tyvärr sett andra som haft skuggor. Men håller tummarna för att något är på g 🤞😀
    Okej, visste inte att dem brukar ge skugga. CB testen vet jag att dem alltid gett mig skuggor haha. Men det skulle inte vara hela världen för mig, då detta är första försöks månaden. Oddsen är inte stora om man säger så, men ingen omöjlighet.HjärtaSkrattande
Svar på tråden BIM September 2024