Siripiri skrev 2024-09-13 21:45:15 följande:
ä
ja men som inte mognar eller? 🤔 Det lär ju står mer i din journal sen. Om hon hade sett många äggblåsor väntandes hade hon säkert sagt de!
Jag har ett par stycken jag tänker på kan vara bra för dig att börja ta ☺️ Nedan kommer hela mitt artelleri! om ungen kommer ut blir det återbetalning i form av barnbidraget för billigt är det inte 😂
På morgonen tar jag (om jag inte glömmer) b-vitaminkomplex eller folat, selen+e, ibland kalcium men inte samtidigt som d-vitamin. D-vitaminen tog jag hela follikulärfasen innan, men sen under sommaren gick jag över till att ta en stor dos innan ÄL. Är typ ute hela dagarna på jobbet så ville inte överdosera med d-vitamin så man kalkar igen hela systemet🙃
Omega-3 har jag sen någon månad tillbaka blivit väldigt duktig på att ta varje dag och den vill jag ta tillsammans med E-vitamin pga det är en antioxidant. Oftast kolin&inositol på morgonen med.
På kvällen magnesiumglycinat (ganska viktigt med glycinat/citrat/taurat för bästa upptag) och zink. Innan jag blev gravid tog Q10 på kvällen. Q10 är för äggkvalité, mannen kan även äta det för spermiekvalité. Har också ett kombopiller med magnesium och kalcium som jag tar ibland.
NAC saknas då den har jag på jobbet pga ska tas mellan måltider. Studie har visat att NAC ökar chanserna för en fullgången graviditet, så tar två såna piller på jobbet. En mellan lunch och en på eftermiddagen.
Ja att sitta i fosterställning i duschen med maxvarmt vatten mot rygg/tjejmagen har vart mitt liv senaste 2 åren typ varje menscykel. Blivit bättre sen i våras då jag började äta separata vitaminer istället för multi samt dragit ner på kaffet.
Jag blev nästan lite full i skratt när jag såg ditt piller skafferi hihi. Jag såg mig ta dessa och glömde typ hälften😂. Men har du kollat upp vad din kropp fattas i både vitaminer och mineraler innan du påbörjade detta? Jag vet folsyra kan vara nödvändigt, men tänker allt annat får man väl i sin kost om man äter allsidigt? Vet t.ex om att jag ofta behöver järn och magnesium. Järn får jag via infusion ibland. Men skulle man få för mycket av det är inte det heller bra. Hur balanserar man detta?
Jag gick faktiskt in i min journal och läste om utredningen dem gjorde för något år sedan. Provsvaren till pcos såg bra ut, men att man inte kunde utesluta det i alla fall. Det komiska var också att det stod att en sköterska skulle följa upp mig efter 4 månader och att hon dessutom hade ringt mig. Jag har aldrig fått samtal av en sköterska därifrån haha. Det ska jag lyfta upp med dem på endometrios mottagningen. I slutändan är väl hormoner det bästa alternativet men inte just nu.
Hur mycket kaffe drack du om dagen innan du drog ner på det? Jag dricker allt mellan 1-2 koppar per dag.
Ja usch! Dem första dagarna när jag hade badkar bodde jag i det när mensen kom. Kunde sitta där flera timmar, genom alla påfyllnader av vatten. Skönt för dig att du slipper den nu😊 Får se om jag får min någon gång i slutet på månaden eller början på nästa.
Tack så mycket för att du skrev ner alla vitaminer. Ska kika på detta! 😊