Inlägg från: Anonym (Tvåa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvåa)

BIM September 2024

clarababa skrev 2024-09-04 09:09:24 följande:

Tack för att ni delade med er om hur ni mår.
    Känns som att detta är enda stället jag kan prata med andra som är i samma situation. Mina vänner kan inte relatera då de blivit gravida på 1-3 försöken och slänger ur sig saker som "Det händer när du minst anar det" och "var glad att du iallafall har ett barn, de finns de som inte ens kan få ett". 

Jag är 24 år och trodde att det här med att skaffa barn kan jag planera precis som jag vill. Ribbans sattes högt då vår tvååring blev till på första försöket. Jag trodde jag och min sambo var superfertila och det gör ont att inse att det inte är så. 

Ni som försökt en längre tid, planerar ni för ivf eller vill ni bli gravida naturligt?

Det är så synd att den allmänna uppfattningen är att man blir gravid så fort man inte skyddar sig, när det i verkligheten tar i snitt sju månader att bli gravid och är helt normalt att det tar upp till ett år.Vi hade svårt att få till vårt första barn, över två år med missfall ( som också är så så vanligt men ingen pratar om). Vi kommer försöka ett år på egen hand och sen konsultera ivf-klinik. Vi gjorde utredning innan första barnet, men gör kanske en till om vi börjar känna oss osäkra.
  • Anonym (Tvåa)
    mothertotwo skrev 2024-09-27 09:33:31 följande:
    Det är ett testa tidigt som mäter10 mlU/ml, så då kanske man borde vänta lite till med ett digitalt. 
    Babyplan testen kan ibland ge skugga fast de är negativa precis som cb. Om det inte blir starkare över några dagar skulle jag tyvärr anta att det bara är skugga 😔
  • Anonym (Tvåa)
    mothertotwo skrev 2024-09-27 09:58:49 följande:
    Okej, dem har fungerat bra för mig dem gånger jag använt babyplan. Alltid visat negativt vid negativt och positivt vid positivt. Men vi får se om några dagar vad det visar :)
    För mig har de alltid varit klokrena också :) men tyvärr sett andra som haft skuggor. Men håller tummarna för att något är på g 🤞😀
Svar på tråden BIM September 2024