BIM September 2024
Hoppar in här då!
7/9- Siripiri, (2a försöket i år, 3e totalt)
Hoppar in här då!
7/9- Siripiri, (2a försöket i år, 3e totalt)
Nu börjar det nog närma sig ÄL för mig. Inom någon vecka sannolikt! Började igår få mer fertilt sekret och idag ännu bättre! 👍 Alltid lite spännande stt följa kroppen såhär tycker jag!
Wow, grattis till alla som plussat! Så många ju! Fantastisk känsla ☺️🤞
ÄL-test var positivt idag i alla fall. Känns positivt att ägglossningen kommer lite tidigare i cykeln nu när jag tar progresterontillskott under lutealfasen ☺️ ÄL blir dag 18 eller 19 i cykeln. Vi har haft sex här senaste tre dagarna så vi kommer ha haft sex samtliga 4-5 dagarna innan ÄL, mer kan man ju inte göra...
Inväntar nu temphöjning efter positivt ägglossningtest för två dagar sen inkl massa ägglossningssmärta under gårdagen. Ingen högre temp imorse, men förhoppningsvis imorgon. Snopet om det inte skulle höjas när man har så tydliga symtom annars!
Känner mig dock alltid så likgiltig såhär inför lutealfasen, känns så hopplöst och uppgiveh, så låg sannolikhet att det skulle ta sig? Men som ni säkert känner igen er i får man ju ändå alltid upp lite hopp när BIM närmar sig och man inbillar sig att varenda PMS-symton är graviditetstecken...
Ja suck, jobbig berg- och dalbana det här! Vi står ju också och stampar i processen att ev sätta igång med IVF och det är svårt att veta när man liksom är klar med att försöka själv....
ökning på temp idag med. förra månaden hade jag inte långsam ökning, men det kanske gör Det samma 🤪?
Ingen fastställd ägglossning än. 😅 bör väl komma inom nån dag om man haft ägglossning väl
Är helt klart orolig att mensen kommer snart.. ser inget jätte stegring på fyra dagar och brösten är inte lika ömma idag, främst le nipples som är känsliga. Det enda jag ser som ?bra tecken? är att min vilopuls hoppat upp ännu en snäpp inatt, samt tempen är uppe 36,6 fortfarande, vilket inte så högt som den var uppe på förra veckan men jag var också liiite sjuk förra veckan.
Har inte sagt något till sambon som jobbar borta och tänkte överaska i helgen🥺 Planerat att jag ska ställa fram en flaska alkoholfritt som jag sagt att vi ska fira med när jag blir gravid, tillsammans med ett digitalt test...
Känns som man ställer sig samma frågor varjw månad.. 😄 Har inte varit så hoppfull denna månaden eftersom vi fick till det sämre än önskat så har inte varit så svårt att låta bli att testa. Tills idag då.. har börjat få sådan molvärk som hållt i sig sista dygnet så jag började såklart tänka "ellerrrrrr.....?"
Är idag på ÄL+8-9 så ännu tidigt, testade imorse och såklart tvärblankt. Har BIM på måndag så känns ändå som att det kanske borde visa i helgen om det är något där. Gick mellan svagt hopp till stort hopp till krossat hopp igen under morgonen... samma jäkla karusell av känslor varje månad 😣
Ni som plussat, har ni testat negativt före ni testade plus?
Äl sekretet är över för denna månad, nu normal flyttning. Har ännu inte fått påvisat att äl hänt via tempen.
Ni som tempar, slutar era flytningar innan reg temphöjning? ????
ÄL+8 och jag mår alltid så pissigt under lutealfasen. Extra mycket nu när jag tar progresteron. Är så oerhört deppig, låg, självkritisk osv... Känslor som bara lägger sig som ett vått täcke över hela tillvaron. Släpper sen när mensen kommit eller varit några dagar. Just nu handlar det bara om att stå ut.
Inga som helst tecken på graviditet och tror inte heller på att det tar sig denna cykel då ägglossningen kändes lite oklar och "svag". Inte lika tydliga tecken som vanligt.
Har nu lärt mig att jag också blir oerhört uppblåst, trött, illamående och får huvudvärk från progresterontillskottet. Så det enda säkra graviditetstecken innan BIM är molvärk. Känner jag ingen sådan är jag säker på att det inte tagit sig.
Usch va jobbigt 😒 Vet hur det kan vara..
Har du testat att Vulverines knep för en bättre ÄL/starkare gulkropp?
Jag ska ta gravtest imorgonbittu, BIM-1. Har absolut inga graviditetssymtom alls - har ju nu varit gravid så pass många ggr att jag vet att jag alltid brukar ha ömma bröst, molvärk och ibland litet tilltagande illamående.