• Yasen

BIM September 2024

Hej allihopa! följt och läst i tråden sedan start. Min BIM har flyttat på sig till 18/9. Hade tidigare ägglossnings än jag brukar (har en PCOS diagnos), som skedde CD17 sannolikt pga tillskott av Inositol som jag tog fram tills ägglossning. Försöker bli med första barnet, andra cykeln sedan vi började ☺️
    Är idag på DPO 6 och har typ inga symptom, lite lätt molvärk och illamående. Tempen håller sig i iaf. 

• Yasen

Nej det är alldeles för tidigt om du hade ÄL 4/9, det blir en blastocyst ca 6-14 dagar efter befuktning och börjar implantera sig, därav kommer du inte se något tills v5-6 som tidigast.

• Yasen
    Anon0141 skrev 2024-09-11 08:59:22 följande:

Hörni! Tror min digitala-test teori stämde!
    Men grattis!! någon borde uppdatera listan!

Vad för teori?
  • Yasen
    Heybae skrev 2024-09-11 12:25:57 följande:

Vad tror ni? 
    Hade massor av ägglossning sekret i måndags och jobbade så kunde inte ta ältest. Idag ser testet ut såhär är det positivt eller början till positivt? 
    Lägger även in min graf, men där steg tempen idag? 

Den är positiv. Ett tips är att ta morgon och eftermiddag (dvs två gånger per dag när du fått positivt test) för att förstå din LH-stegring bättre. sannolikt har du ÄL inom 12-48h. 

Du kan läsa in proverna på appen ?Premom? som räknar ut din ?peak?
  • Yasen
    Heybae skrev 2024-09-11 15:49:46 följande:
    Premom räknar peak 0,79 på testet vid lunch.
    Tog ett till nu och har hållt mig i ca 3h som visade peak 0,56
    Varför är testet vid lunch starkare än nu på eftermiddagen.
    Jag testade igår men endast på förmiddagen och då blev peak 0,34 men testade inte på eftermiddagen/kvällen
    Här är testet från nu i eftermiddag

kan ju vara din peak helt enkelt? 

Du bör testa ungefär samma tidpunkter under dagen

• Yasen
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-11 19:59:34 följande:

Kämpar på här! 😂
    Äl+11? negativt test igår. bim 13/9.. så får se då. Men har inte så stora förhoppningar pga neg test igår ..
    vad tror ni?

Jag har typ exakt samma kurva som dig, men idag dippade tempen lite. ÄL +9.kunde inte hålla mig och tog ett grav test igår som skrek negativ... inställd på att min mens kommer om mindre än en vecka 🙃

• Yasen
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-11 19:59:34 följande:

Kämpar på här! 😂
    Äl+11? negativt test igår. bim 13/9.. så får se då. Men har inte så stora förhoppningar pga neg test igår ..
    vad tror ni?

Yasen skrev 2024-09-12 08:48:40 följande:

Jag har typ exakt samma kurva som dig, men idag dippade tempen lite. ÄL +9.kunde inte hålla mig och tog ett grav test igår som skrek negativ... inställd på att min mens kommer om mindre än en vecka 🙃

• Yasen
    Nanathalie skrev 2024-09-12 09:07:58 följande:

Vad är det för app ni använder till era tempningar?

Natural Cycles
  • Yasen
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-13 07:31:14 följande:
    Störtdyk idag av temp långt under strecket. Så tänk vad det stämmer bra och vad man lär sig av att tempa man vet ju dock nu att ingen idé alls att analysera innan Bim😅
    Nej vad tråkigt? men nya tag inför nästa månad! 
    har BIM 18-19 men typ inga symptom alls, inte ens känning inför ev mens. Kommer mest troligen hänga med er i nästa BIM tråd😛
  • Yasen
    Anonym (S) skrev 2024-09-13 12:35:21 följande:

Tycker ni att det syns något på denna graviditetssticka? :)
    Ser inget, när är BIM? 
  • Yasen
    Nanathalie skrev 2024-09-13 14:18:12 följande:
    Glömde min bild
    Förlåt men jag ser verkligen ingenting...
  • Yasen

Nej men då inväntar jag tant röd och går jag över till oktober tråden 🙃😆

• Yasen
    mothertotwo skrev 2024-09-16 09:35:08 följande:

Jag tänkte på en sak. 

From min mens kommer (om den kommer) så ska jag börja tempa. Med tanken på den här röriga månad så undrar jag om tempningen kan berätta om man ägglossar flera gånger per månad. Kommer det då registreras fler gånger i grafen, eller kommer den bara registrera en gång? Förstår ni min röriga fråga? haha

Menar du på NC? tror den bara placerar ut en ägglossnings per cykel. det är otroligt ovanligt att ägglossnings två gånger per cykel.
  • Yasen

Har jag precis slösat ett till dyrt prov? JA
    Kan jag vänta till BIM? NEJ

varför tar önsketänkandet över när man vet att det inte är något där 🥹
  • Yasen
    mothertotwo skrev 2024-09-16 16:13:55 följande:
    varför köper du inget test som man kan testa tidigt med. Babyplan early eller något annat :) Man ser att där är något men har också dålig erfarenhet när det kommer till CB tester som man själv måste avläsa. Kanske bättre med ett digital test som visar gravid eller antal veckor? :)

Jag har ett par av dessa hemma, därför... vill inte köpa på mig digital test. Har inga känningar av graviditet. Läst att CB early är känd för falsk positiva. Ska i framtiden undvika blå färg. 

• Yasen

Idag kom tant röd. Punktlig eller t.o.m. en dag för tidig. Håller tummarna för alla som inväntar BIM, vi alla vet hur bedrövligt lång två veckors väntan är! Kram 🌸🌸

• Yasen
    Emme11 skrev 2024-09-18 10:35:48 följande:

Tog ett ägglossningstest idag och har BIM om 7 dagar. Hade ägglossning för en vecka sen. Vad innebär detta?

Mikaaelaa skrev 2024-09-18 12:34:26 följande:
    Om du redan haft ägglossning så finns det en chans att du är gravid. Ägglossningstester kan känna av mer Än bara ägglossning ex hcg som man mäter vid graviditet.

Egentligen innebär detta ingenting. Du har alltid någon nivå av LH i kroppen som upptäcks i urinet. Några har fått starka linjer på ÄL stickor som tagit det senare i graviditet, alltså efter BIM. Alldeles för tidigt för dessa stickor att detektera eller reagera på hCG. 

Hhoppas du får ditt plus oavsett mitt svar 

• Yasen
    eae95 skrev 2024-09-30 19:23:50 följande:

Jag hoppar också över till Oktober-tråden och hoppas på att hinna med där. Fick tyvärr missfall idag, så var nog en kemisk graviditet. Skulle se imorse om det hade stegrar på testen och det var knappt synligt längre, någon timme senare började jag blöda 🥺
    Grattis och stort lycka till åt er andra som plussat ❤️

vad tråkigt, jag beklagar! hoppas det tar Sig fort för dig efter detta! 
Svar på tråden BIM September 2024