Inlägg från: Anonym (tredjegången) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tredjegången)

BIM September 2024

Sjukt vad många svar i den här tråden, svårt att hålla koll :)

Grattis alla gravida!

Jag är nu på ÄL+6 kanske? Lite oklart, tar inga tester men upplever en rätt tydlig fertil period så vi låg ett gäng gånger så får vi se om det tog sig!

Upplever det JÄTTESVÅRT att inte tänka på det, den här gången? Är tredje barnet vi testar för (detta var första försöket). Tidigare två har jag varit stencool och inte bemödat mig testa förrän några dagar efter BIM, men nu går jag redan och sneglar på sådana tidiga tester. Min resonliga sida säger ändå att det är lite slöseri med pengar - sanningen visar sig ju inom två veckor, typ. Men vad gör ni andra för att fördriva tiden och inte gå och känna efter och fundera? Har heller aldrig upplevt symtom innan BIM och nu har jag onda bröst, min cyniska sida säger att det antagligen betyder att jag INTE är gravid.

• Anonym (tredjegången)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-07 18:58:22 följande:
    Jag precis som du försöker skaffa ett tredje barn och med de tidigare graviditeterna testade jag inte förrän flera dagar efter BIM, och nu vill jag smygtesta tidigt och funderar och känner efter alldeles för mkt 😆 Vad är det för fel på mig tänker jag ofta 😅
    Skönt att det uppenbarligen är fler som blivit mer otåliga med åren, jag tänkte att det skulle vara tvärtom 😂 hur gamla är dina två andra barn? Mina är 4 och 8 😊
  • Anonym (tredjegången)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-07 19:19:10 följande:
    Tänkte samma sak men känner mig också mer orolig för diverse som kan hända, tänkte inte alls särskilt mkt på sånt tidigare 🙈

Mina barn är 9 och 12, så det blir en rejäl sladdis om det lyckas framöver 😊
    Så mysigt! När har du BIM? jag har rätt lång cykel så 15e september väntar jag på (som tidigast), känns som en evighet bort 😄 har ni försökt länge för nr 3?
  • Anonym (tredjegången)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-07 21:28:52 följande:

Försökt ett halvår ungefär. Är äldre nu så det verkar ta tid 🙈 Får se hur länge vi känner för att försöka, är ändå väldigt nöjd över de barn vi redan har 💕 Är ganska så najs med barn som sköter sig själva rätt mkt också, kan ibland känna att vi är galna som vill kasta oss in i småbarnslivet igen 😂 Men jag har regelbundna cykler så det borde ju bli nåt snart hoppas jag. BIM 11/9.

Man får sysselsätta sig och hålla tankarna på annat, lättare sagt än gjort 🙈 

Jag är också egentligen toknöjd som det är. Är 31 så jag hoppas ha några goda år kvar, men det är ju inte som att vara 23 och 27 som jag var med de andra två, då tog det sig med detsamma. Räknar på nåt sätt med att det inte ska vara lika lätt en tredje gång, kanske därför jag oroar mig mer och funderar och har mig!
  • Anonym (tredjegången)
    shimano skrev 2024-09-08 21:26:21 följande:

När har ni som har BIM i veckan tänkt testa? ☺️ 

Jag har BIM på söndag 15/9 men jag vågar nog inte testa förrän typ helgen därpå kanske, ibland har jag en cykel upp till 40 dagar och jag vill inte gärna testa i onödan :) så dyrt med graviditetstester!
  • Anonym (tredjegången)

Igår kunde jag inte hålla mig längre och tog ett graviditetstest. Alldeles för tidigt (bim-4) och på eftermiddagen dessutom - så det blev inte helt oväntat negativt.

För mig släppte ändå lite stress i och med det, jag har varit så sjukt otålig och haft svårt att fokusera på annat. Har mycket molvärk och spänningar i brösten men det kan minst lika gärna vara PMS. Jag tempar inte och detta var som sagt första försöket för barn #3, jag har visserligen haft tur och blivit gravid på första försöken för #1 och #2 men räknar liksom inte med att det ska gå lika lätt en tredje gång.

För bägge de äldre barnen tog jag också negativa test innan BIM så jag vet inte ens varför jag bemödade mig att testa tidigt, otålig I guess!! BIM på söndag men jag tror jag väntar en vecka nu och ser om jag får mens eller inte, annars tar jag väl ett till test!

• Anonym (tredjegången)

Jag fick mens idag så det blir att försöka i oktober istället 😊

1/9 - Angermanlandskan (-) 

1/9 Sucken (+)
    3/9 - Anonym (kakan) (+) 
    3/9 - Kapybaran (+) 
    5/9 - Lilo1212 (+) 
    6/9 - cheryblossom (-)
    6/9 - Annpor (+) 
    7-9/9 - Siripiri (+) 
    9/9 - Karinkarinkarin (+) 
    10/9 - hej567 (+) 
    10/9 - knyttets
    11/9 - Snorkfröken
    11/9 - shimano (+) 
    11/9 - Pandan14
    13/9 - Supermario91 (-)
    13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    13/9 - LiljanTR (+) 
    13/9 - Anonym (Sladdis2025) (-)
    13-14/9 - Linmathi (+) 
    14/9 - Anonym (syskonlängtan)
    15/9 - LifeGiveYouLemonade
    15/9 - Anonym(Yay) 
    15/9 - Anonym(tredjegången) (-)
    16/9 - Anon0141 (+) 
    16/9 - motheroftwo
    16/9 - LokaHallon88
    17/9 - TrueResolution 
    18/9 - Froglet
    18/9 - Mammalda00
    18/9 - Jassssen 
    18/9 - Yasen
    18/9 Juliaaa100
    19/9 - Björkskogen
    19/9 - Cashmere
    20/9 - EJT (oregelbunden cykel) 
    20/9 - Augustilejon
    22/9 - Anonym(Lollo)
    22/9 - Anonym(Pinpina) 
    23/9 - Yasade
    25/9 - Heybae 
    25/9 - Popcorn1990
    26/9 - Emlan93
    27/9 - Anonym(myggan89)
    27/9 - Mikaaelaa
    27/9 - Anonym(Rutiga)
    27/9 - Anonym (Blomman) 
    28/9 - Anonym (Trean)
    30/9 - Angermanlandskan 
    30/9 - Babybooom24
     ? - Nanathalie (Ingen mens alls i augusti, oklar äl och bim) 
     ? - Anonym(trean)
     ? - Sjojungfru24
Svar på tråden BIM September 2024