Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Svenska kvinnor vill inte försvara sverige vid krig

Anonym (Yvig) skrev 2024-08-12 16:42:41 följande:
    Svenska kvinnor vill inte försvara sverige vid krig

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/majoritet-villig-att-riskera-livet-vid-krig

Jag är chockad! Bara 8% av svenska kvinnor skulle ställa upp vid krig mot ryssarna. Vilka fegisar,  men typiskt en tjej grej.De tror alltså inte på jämlikheten.

Fast nu stod det inte så. Tur att det finns läskunniga i befolkningen så vi i händelse av krig inte måste förlita oss på illiterata att försvara landet och upprätthålla samhällsbärande funktioner.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-08-25 11:30:37 följande:
    Hmmm... Jag kan tänka mig att de inte vågar säga annat, för med tanke på korruptionen i deras hemländer så vågar de inte lita på att undersökningar verkligen är anonyma. De är rädda att det ska användas emot dem vid ett eventuellt utvisningsmål, om de har sagt att de inte vill försvara Sverige. 

...i verkligheten tror jag att de kommer att dra, när det inte längre finns pengar i bankomaterna, mat i livsmedelsaffären och bensin på bensinstationerna. Såvida det inte blir ett religionskrig förstås, mellan muslimer och kristna. DÅ ligger vi jävligt illa till. För det vänsterliberala packet kommer att skrika så länge om att man varken får utvisa "våra" muslimer eller internera dem så länge som kriget pågår (som USA gjorde med "sina" japaner under WWII), att det blir för sent. 
    Vad du tänker (hmm) tycker och tror baserat på dina fördomar är inte relevant gällande undersökninhgar.
  • nihka
    Anonym (Man5) skrev 2024-08-25 10:41:01 följande:

8% av kvinnorna och 61% av männen tar detta ansvar att försvara sitt land. Det är en väsentlig skillnad och är nog spår i vårt DNA sedan gamla tider. Precis som att kvinnor är bättre på att ta hand om barn fortfarande idag, även om det finns en sund inställning att även männen tar detta ansvar mer och mer.

Det finns gamla spår i oss som inte försvinner av någon generations idealiserade bild av värdegrund och moral.

Nej. Du får nog plocka fram läsglasögonen och miniräknaren igen. Kanske ligger de under björnfällen.
  • nihka
    Anonym (Man5) skrev 2024-08-25 13:41:16 följande:
    Om du menar %-satsen så är den redan korrigerad. Det hade även du sett om du läst tråden.
    Nej, inget är "korrigerat". Fortfarande lika mycket fördomar, svamel och sakfel.
Svar på tråden Svenska kvinnor vill inte försvara sverige vid krig