Svenska kvinnor vill inte försvara sverige vid krig
Med samma logik så skulle kvinnor inte vilja försvara ett land där man har makten, och det är ju de flesta länder.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/majoritet-villig-att-riskera-livet-vid-krig
Jag är chockad! Bara 8% av svenska kvinnor skulle ställa upp vid krig mot ryssarna. Vilka fegisar, men typiskt en tjej grej.De tror alltså inte på jämlikheten.
Är det här vad folk går och oroar sig för? Tror aldrig det blir krig här. Det kommer lösas på någon annan plats av andra. Inte på svensk mark. Sen ska man inte glömma att vi har en regering just nu. Som är grymt kåta på försvar och måla upp en hetsig stämning. Hur många artiklar har jag inte sett på senare tiden. Med rubriker som "Då kan Stora Kriget komma till Sverige" etc. Klart som måste hålla bilden levande. För att pumpa in ännu mera pengar i förvaret. Hur vore det om dom tog hand om mer akuta problem i Sverige först. Vi har redan krig här. Med gäng och annat skräp.
Som kvinna utan vare sig man och barn. Och inga levande släktingar. Finns det inget att försvara för mig. Jag är inte rädd för att dö heller. Det är nämnligen så för människor som antingen inte har någonting att förlora eller som redan förlorat allt.
Dessutom har Sverige som land gått ner sig redigt. Finnas ingen solidaritet i detta land längre. Men då passar det, så fort det är tal om krig. Och hur vi ska ställa upp för varandra. Dra åt helvete.
TS tycks anse att det är kvinnornas eget fel att de inte har någon vapenkunskap och därför inte kan försvara Sverige med vapen i hand.
Men det är inte kvinnornas eget fel att vi inte har kvinnlig värnplikt. Vi har inte ens värnplikt för alla män.
De kvinnor som vill göra värnplikten måste ju visa vid mönstringen att de är tillräckligt starka först. Jag misstänker att inte ens alla män är det. Är de inte för svaga fysiskt, så är de för svaga psykiskt.