Svenska kvinnor vill inte försvara sverige vid krig
Bästa inlägget.
Börja nu, män.
Om jag är dålig att komma ihåg att tömma tvättmaskinen ska jag alltså dö för alla kvinnor i Sverige? Över min levande kropp
Bästa inlägget.
Börja nu, män.
Hur ditt (jämställda) förhållande ser ut speglar inte hur Sverige ser ut, och där står svenska kvinnor för majoriteten av omvårdnaden, privat och i yrkeslivet. Du är fri att tycka att alla manliga yrken och insatser ska värderas högre än kvinnors, du är inte ensam över det. Så ser det ju ut, men är det jämställt? Fundera en sväng på hur samhället skulle se ut om alla traditionellt kvinnliga yrken försvann för att de värderades så lågt. Samtliga människor skulle jobba inom de traditionellt manliga yrken.
Därför startas en sån här tråd där det klagas på att kvinnor är dåliga. Oavsett potentiell riktig insats. Det är tradition att nedvärdera kvinnors insatser, löner är en värdering där också.
Du tänker ju själv inte axla gevär för att du är så bitter över svenska kvinnor. Dom ska inte tro de är något (värdefullt) i alla fall. Vilket är en indikator på hur du själv värderar kvinnors insatser.
Jag betvivlar att du haft en konfrontation med feminister för att du råkade ut för en arbetsplatsolycka.
Jag tycker då istället att vi inte ska klassa dödliga yrken som manliga, de här jobben har alltid stor efterfrågan och de få kvinnor som söker får alltid jobb, i princip. Jag säger, är din lön som frisör låg, ta ett sånt jobb så kanske du förstår varför yrket är bättre betalt. Det är inte för att utförarna har kuk, utan för att det är stor efterfrågan, det är en sak som är säkert.
Om det inte finns manliga och kvinnliga sysslor i ett hushåll, varför ska det finnas manliga resp kvinnliga yrken? Hur skulle det gå att nedvärdera kvinnors rätt till samma lön om de de facto axlade lika farliga och utslitande yrken? Det skulle inte hända.
Jag är inte det minsta bitter över svenska kvinnor, nu för tiden har jag fler kvinnliga kollegor än manliga, och är omgiven av kvinnor i både familj och vänkrets. kvinnor är fantastiska
Det jag motsätter mig är den feminisminfluerade synen på mannen och hans värde i samhällsdebatten. Jag vill att man breddar spektrat när man pratar om jämställdhet. Det pratades om något år sedan om att 70 procent av de som blir utbrända är kvinnor. Men i det sammanhanget nämns ingenting om att samma procentsats vad gäller självmord bland män. Tar mannen livet av sig var det hans eget fel, blir kvinnan utbränd är det mannens fel etc.
Det man dessutom gör är att ta unga kvinnors egenvärde ifrån dom, man säger att mannen har makt att bränna ut dig, du har ingenting att göra åt saken. Hela debatten är snedvriden ut av helvete, och jag bidrar som motvikt.
"Kvinnliga" yrken värderas lägre, du verkar medveten om det själv, men samtidigt inte. Vad är det som gör att ett yrke som kopplas ihop med ett kön värderas mer/ mindre? Det klassiska verkar mest handla om att "byta" Ingen närmare eller djupare tanke över strukturer. Mer ett skuldbeläggande.
Jag tror inte du förstår feminism heller, att kvinnor bränner ut sig har inte en koppling eller någon sorts vågskål som upphäver mäns självmordstal. Det är väl ingen man eller kvinna som gillar något av det?
Ja, du är bitter om du väljer att inte axla gevär enbart pga kvinnor, det förstår du väl?
Är det här vad folk går och oroar sig för? Tror aldrig det blir krig här. Det kommer lösas på någon annan plats av andra. Inte på svensk mark. Sen ska man inte glömma att vi har en regering just nu. Som är grymt kåta på försvar och måla upp en hetsig stämning. Hur många artiklar har jag inte sett på senare tiden. Med rubriker som "Då kan Stora Kriget komma till Sverige" etc. Klart som måste hålla bilden levande. För att pumpa in ännu mera pengar i förvaret. Hur vore det om dom tog hand om mer akuta problem i Sverige först. Vi har redan krig här. Med gäng och annat skräp.
Som kvinna utan vare sig man och barn. Och inga levande släktingar. Finns det inget att försvara för mig. Jag är inte rädd för att dö heller. Det är nämnligen så för människor som antingen inte har någonting att förlora eller som redan förlorat allt.
Dessutom har Sverige som land gått ner sig redigt. Finnas ingen solidaritet i detta land längre. Men då passar det, så fort det är tal om krig. Och hur vi ska ställa upp för varandra. Dra åt helvete.
?De svenska myndigheternas förhoppning ? att detta lilla land ska undgå total förstörelse av sin infrastruktur på fastland och befolkningens massdöd ? är bedräglig i händelse av direkt militär konflikt med Ryssland?
Sen är det självklart att det här är en del av skrämselpropaganda, men det är ett faktum att Sveriges strategiska läge gör oss till öppna måltavlor, och bland de första, om det är skarpt läge mellan Nato och Ryssland.
Det handlar inte om att Sverige i sig är av stor betydelse, men då ses vi bara som Natos strategiska punkt, det är inte nationen Sverige i sig som är ett hot för Ryssland.