Inlägg från: Anonym (Elisabet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elisabet)

Svenska kvinnor vill inte försvara sverige vid krig

Anonym (Yvig) skrev 2024-08-12 16:42:41 följande:
    Svenska kvinnor vill inte försvara sverige vid krig

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/majoritet-villig-att-riskera-livet-vid-krig

Jag är chockad! Bara 8% av svenska kvinnor skulle ställa upp vid krig mot ryssarna. Vilka fegisar,  men typiskt en tjej grej.De tror alltså inte på jämlikheten.

Jag är också chockad, eller snarare besviken och lite irriterad på andra kvinnor att dom är så jäkla fega.
    Jag kommer ställa upp direkt vid krig! 
    Dom ska t.om kontakta mig före dom kontaktar min man.

Men det kanske beror på att jag gillar att skjuta prick och är jäkligt duktig på det.
    Duktigare än män jag tävlat mot i bla skytte..
    Men dom männen har ju blivit skitförbannade på mig för att jag är bättre på att skjuta än dom på tävlingar vare sig det är med gevär, pistol eller pil.
    Förutom min man som tycker det är jättekul att jag är så mycket duktigare än män.😄
    Han är riktigt stolt över att ha en krigarfru.

Så jag skulle självklart ställa upp för att kunna skjuta ngr ryssar i huvudet som krypskytt. Det vore skitkul merit att ha.och för att försvara mina närmaste som min man och familj..Men jag skulle ju absolut inte försvara andra fega tjejer som inte själva vågade döda fienden.

Tjejer är generellt fega när det kommer till sånt, tyvärr. 

Men antingen får man döda eller bli dödad. Det är bara att välja.
    Ni kan inte både ha kakan och äta den tjejer!

Sen hur många kommer tycka det är kul när ryssen börjar våldta er..Bara för att ni är för fega att döda fienden.
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Belsebub) skrev 2024-08-12 19:37:47 följande:

Tycker inte det är så konstigt. Skulle Sverige landa i krig så skulle antagligen kvinnorna stå för markarbetet och omvårdnaden av sårade. Värderas väl lika högt som en soldat hoppas jag.

Fruktansvärt naivt att tro att könsrollerna på något sätt är upplösta. Finns ingenting i samhället som indikerar det. Kvinnor står för omvårdnaden av barn, lägre löner, män har bättre karriärmöjligheter och mindre förväntningar på sig vad gällande omvårdnad på olika sätt.

Finns så mycket gnällspikar runt det här.

Vad är det som säger att man inte kan göra både ock!?

Vid krig så får man väl göra det som behövs vid tillfället. Vare sig man är man eller kvinna.
    Alltså bör även kvinnor kunna skjuta en ryss i huvudet vid behov och en man bör kunna ta hand om någon som är skadad vid behov.

Varför ska kvinnor få gömma sig från det värsta för?

Jag är själv kvinna och har lämnat din "tidsålder " där kvinnor skulle ta hand om dom sårade bara för att dom i grunden var fega.

Nu stundar jämlikhet för dom som vill ha det..Som vi  kvinnor har tjatat om hur länge som helst.
    Men nu passar det inte längre..För det är ju liiiite läskigt att använda vapen.
    Vi ska väl inte backa för jämlikhet nu bara för att det blir krig.
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Belsebub) skrev 2024-08-12 19:56:13 följande:
    Försöker du låtsas som att samhället är jämställt idag? Jag värderar för övrigt förmågan att kunna vårda sårade/ ta hand om barn på samma sätt som att skjuta en ryss i huvudet. Idag så står kvinnor för omhändertagandet i högre grad. Det här speglar tidsåldern du lever i.

Du har däremot samma möjlighet som en man att önska axla gevär.
    Låtsas?
    Eh samhället ÄR väl jämställt redan!?
    Det har aldrig varit jämnställdare än nu!
    Kvinnor kan inte bli män och män kan inte bli kvinnor så HELT jämställt som ni vill ha det kan det ändå inte bli så länge vi har naturliga biologiska skillnader mellan könen.

Nu romantiserar du ju fienden..och tror att ryssen skulle bry sig om dig och dina nära..
    Nej det skulle dom inte!!

Vid ett krig så tror jag att du skulle värdera förmågan hos någon som kan och vågar skjuta fienden i huvudet väldigt högt. Innan han skjuter eller våldtar dig, dina barn eller dina närmaste.

Sen om ingen vågar skjuta ryssen så kommer ni ändå inte ha en enda människa att ta hand om senare fattar du väl.

Ingen som säger att det är fel att ta hand om folk, men vi som skjuter fienden som du verkar tycka är fel är dom som ser till att det blir ngr överlevande för er att ens ta hand om vid krig.
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Ok) skrev 2024-08-12 19:58:51 följande:

Vi har inte krig nu, men däremot en verklighet där män fortfarande inte tar hälften av ansvaret när det gäller familjelivet eller vård av gamla. 

Så alla män som skriker om jämlikhet vid krig kan börja leva jämlikt redan idag. 

Vad är det för män du pratar om som inte tar ansvar?

Alla jag känt och känner som varit och är män tar lika mycket ansvar som kvinnor.. Om inte MER ansvar än många kvinnor.

Och jämlikt har vi haft det länge.i Sverige!
    Fast man kanske måste våga säga något som kvinna för att få det jämställt, hemma tex med mannen.
    Man får väl säga ifrån så man inte blir trampad på som en matta såklart.

Men det är väl typiskt tjejiga tjejer att gnälla på ojämnställdhet, när problemet egentligen är tunghäfta hos er själva som är problemet.

Annars skulle väl alla kvinnor ha problem med ojämnställdhet och det har vi ju inte!
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Ok) skrev 2024-08-13 08:13:11 följande:
    Om du tror att alla tar ansvar är du antingen naiv eller vill sprida ett narrativ som inte stämmer. Kan bara beklaga. 
    Narrativ är det väl det du sprider..
    Du tycker väl inte det är jämnställt förrän män föder barn och alla kan vara vilket kön dom vill. 

Vad är det du beklagar?
    Jag tycker det är jämställt. Jag känner ingen som inte har det jämställt med sin man/ partner eller på jobbet,  osv. oavsett om det är en kvinna eller man, ung eller gammal.
    Nej ingen av dom jag träffat lever ojämnställt. Inte sen 1970 talet då var det en gång ngr familjer som levde lite ojämnställt.

Så vilka har det inte jämnställt nuförtiden och Vad exakt är det som INTE är jämställt i SVERIGE.
    Att vissa kvinnor gör mer hemma ( som ngr skrivit) är bara deras eget fel och problem..Det har med relationen att göra och inte samhället!

Ni får väl våga säga irån även om ni inte vågar skjuta på ryssen- att ni inte vill föda barn ( det ska väl era jämnställda män göra i eran värld..Och sluta göra mer hemma. Voila problemet löst. Ni får det jämnställt.
Svar på tråden Svenska kvinnor vill inte försvara sverige vid krig