Inlägg från: Anonym (Ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ok)

Svenska kvinnor vill inte försvara sverige vid krig

Ok, så kvinnor ska ut och strida och männen stanna kvar och ta hand om barn och gamla?

Konstigt att männen vill vara jämlika när det är krig men inte i fredstid. Är de rädda mån tro, fegisar?

• Anonym (Ok)
    Anonym (Elisabet) skrev 2024-08-12 19:51:18 följande:
    Vad är det som säger att man inte kan göra både ock!?

Vid krig så får man väl göra det som behövs vid tillfället. Vare sig man är man eller kvinna.
    Alltså bör även kvinnor kunna skjuta en ryss i huvudet vid behov och en man bör kunna ta hand om någon som är skadad vid behov.

Varför ska kvinnor få gömma sig från det värsta för?

Jag är själv kvinna och har lämnat din "tidsålder " där kvinnor skulle ta hand om dom sårade bara för att dom i grunden var fega.

Nu stundar jämlikhet för dom som vill ha det..Som vi  kvinnor har tjatat om hur länge som helst.
    Men nu passar det inte längre..För det är ju liiiite läskigt att använda vapen.
    Vi ska väl inte backa för jämlikhet nu bara för att det blir krig.

Vi har inte krig nu, men däremot en verklighet där män fortfarande inte tar hälften av ansvaret när det gäller familjelivet eller vård av gamla. 

Så alla män som skriker om jämlikhet vid krig kan börja leva jämlikt redan idag. 

• Anonym (Ok)
    Anonym (Elisabet) skrev 2024-08-12 21:10:41 följande:
    Vad är det för män du pratar om som inte tar ansvar?

Alla jag känt och känner som varit och är män tar lika mycket ansvar som kvinnor.. Om inte MER ansvar än många kvinnor.

Och jämlikt har vi haft det länge.i Sverige!
    Fast man kanske måste våga säga något som kvinna för att få det jämställt, hemma tex med mannen.
    Man får väl säga ifrån så man inte blir trampad på som en matta såklart.

Men det är väl typiskt tjejiga tjejer att gnälla på ojämnställdhet, när problemet egentligen är tunghäfta hos er själva som är problemet.

Annars skulle väl alla kvinnor ha problem med ojämnställdhet och det har vi ju inte!
    Om du tror att alla tar ansvar är du antingen naiv eller vill sprida ett narrativ som inte stämmer. Kan bara beklaga. 
  • Anonym (Ok)
    Core skrev 2024-08-13 16:19:39 följande:
    Hönan eller ägget diskussionen är ju intressant. Nu är det ju dock generellt kvinnan som menar att Sverige är ojämställt och inte mannen, så det blir lite bakvridet om kvinnor signalerar att man inte alls vill vara jämnställd i alla frågor.

Om jag är dålig att komma ihåg att tömma tvättmaskinen ska jag alltså dö för alla kvinnor i Sverige? Över min levande kropp
    Kom in i matchen. Bättre kan du. Att vara bra eller dålig på att komma ihåg att tömma tvättmaskinen är inget mått på jämställdhet.
Svar på tråden Svenska kvinnor vill inte försvara sverige vid krig