Jag är på riktigt trött på det som många i den här tråden skriver, att ni kvinnor skulle ha lägre lön än en man som utför samma arbete, det är så jävla mycket trams. Om det fanns ens ett uns sanning i det, så hade männen varit arbetslösa. För det finns inte EN ENDA företagare i det här landet som vill betala mer lön än vad hen måste. Om jag driver ett företag och behöver betala Kalle 200kr för ett jobb, men Lisa står i dörren och gör samma jobb för 100kr, tro fan att varenda företag skulle anställa Lisa. Men så är det inte i verkligheten, nej i verkligheten så finns både män och kvinnor på arbetsplatserna, och om någon tjänar mer än den andre så beror det på att den förtjänar det på ett eller annat sätt.
Och jo, Sverige är sedan länge jämställt.
Att det är fler kvinnor i vården beror ju på att det är där de VILL vara. Jag jobbar inte med vården för jag vill inte, jag utbildade mig till ett annat yrke jag VILLE göra, och det är ALLA i Sverige berättigade att göra. Som man bäddar får man ligga..
Men generellt sett så vill kvinnor inte jobba med mansdominerade yrken och vise versa...
Att kvinnor tjänar mindre än män är bullshit.