Hur vet man att man är med rätt person?
Jag är tillsammans med en fantastisk man. Vi träffades på en dejtingsida i slutet av 2022 och blev officiellt ett par I mitten av december. Både han och jag är lite äldre, 45 + och särskilt jag har varit väldigt tydlig med vad jag vill ha efter mitt totalt misslyckade äktenskap med mina barns pappa. Han levde också i en relation där de var mer vänner än par, vilket naturligtvis satt sina spår i honom.Vi har haft lite issues som vi löst, bland annat så behöver jag bekräftelse för att veta vad han tycker och känner. Det kan vara allt från en puss, kram, beröring eller bara fina kommentarer. Han behöver inte bekräftelse på samma sätt. Detta har han arbetat på och nu funkar det bra. Jag bekräftar dock honom mycket vilket han uppskattar. Jag tror hans förra relation skadade honom lite på den punkten då hans ex var som en mur och inte alls för fysisk beröring.
Vi har även haft ett problem i form av att hans sexlust inte är lika hög som min. Nu bor vi inte ihop så vi har sex i stort sett varje gång vi sover hos varandra men han har erkänt att han skulle vilja ha mer lust och att det inte beror på mig. Med sitt ex så hade de sex kanske en gång var sjätte månad, nu har vi sex 1-2 gång i veckan. Han har börjat med nåt preparat nu som innehåller testosteron då han tror att hans nivåer troligtvis gått ner. Han vill matcha mig sexuellt, säger han.
Vi har det så kul ihop när vi träffas, skrattar, skämtar, är såklart även allvarliga, kramas, pussas och bara njuter i varandras sällskap! Han är oerhört smart, kan väldigt mycket och det tycker jag är så attraktivt!
Han lyssnar på allt jag säger, minns det också och kan ibland ta upp saker jag sagt helt apropå vilket tyder på att han tycker det jag säger är viktigt.
Vi bor inte ihop men planerar göra det längre fram när barnen är äldre, troligtvis väntar vi tills mina flyttat hemifrån då de är äldre än hans.
Jag vet inte vad jag vill med tråden egentligen men för mig känns detta så rätt, det känns som att jag hittat hem. Visst, ingen är perfekt, varken han eller jag men med honom känner jag mig trygg och kan se oss bli ännu äldre tillsammans.
Hur vet man när man träffat rätt? När jag tänker på honom blir jag varm inombords, kan även känna den där bubbliga känslan av att känna sig kär. Jag kan även bli sugen på honom sexuellt när jag tänker på hur mysigt vi har det i sängen. Han är den jag vill dela resten av mitt liv med!