Sambon höjer rösten till bebis
Hej.
Har en stressande oro jämt.
Pappan till våran 6 månaders bebis har väl inte världens bästa tålamod. Han har två tonårspojkar sen innan å vad jag fått höra var han inte världens bästa pappa är dom när de var spädbarn enligt min svärmor å ungefär som han är mot mitt förstfödda nu...
Han pratar högt å säger SHHHH!!! Om hon gnäller, gråter inför nattning, igår gallskrek hon av någon anledning när han skulle natta henne och höjde rösten med stora bokstäver "nu räcker det" "hallöåå hallåå jorden anropar" "men du ska sova inte dö" "va är de för fel på det, hur svårt ska det vara att blunda och somna " häromkvällen sa han ung jävel när det tog oss tre omtag till att få henne å sova då hon vaknade upp varje gång. Jag blev väldigt ledsen när han sa så å enligt honom inte något farligt med de men jag anser inte att man säger så....
Jag är mycket lugnare i tonen, brukar sjunga visor tyst till henne å smeka henne på huvudet mm... Ska jag gå in avbryta när han är på detta humör blir han sur å vi osams.
Jag har funderingar på att gå isär faktiskt. Han kastade också en stol efter mig en kväll när jag höll henne i famnen, 6 veckor gammal, stolen landa i dörren men enligt honom hade jag ju redan hunnit stänga så det var ju inte mot mig .. han hade mycket ångest efter de å aldrig hänt igen.
Pga detta elände har min mamma gjort en soc anmälan pga oro som hon har pm jag å bebis far illa så just nu utreder dom om han är lämplig pappa. Jag vet inte vad jag ska göra... Skriv gärna vad ni tänker.