Inlägg från: Rosen1990 |Visa alla inlägg
  • Rosen1990

Tvåstegsabort - HJÄLP!

Jag gjorde en abort i onsdags v 14. 
    För mig kom först kom det en del vatten sedan fostert ut sen 40min senare kom moderkaka och hinnor ut. När det är så långt gånget så ser det ut som en bebis i mini format. Jag var inte beredd på det och blev chockad fick panik för fostert hängde kvar mellan Benen i navelsträngen så läkaren fick hjälpa mig att knipsa av navelsträngen och tog led den ut från rummet. När allt var ute så fick jag in lillen i en liten låda där dom bäddat ner och tvättat av lillen, så jag kunde få se och få ett avsked typ då allt var så ångest laddat då jag egentligen inte ville se när den kom ut men eftersom jag kände något hängde mellan benen så kollade jag ner och såg den ändå.

• Rosen1990

Dom lägger en plastskål i toaletten som allt kommer ut i. Mest så dom kan veta vad som kommer ut. Första tabletten fick jag på måndagen, tillbaka på onsdagen kl 8 fick tabletter att föra upp i underlivet ih innan jag skulle vara där. Fick nya tabletter kl 11 eftersom inget hände. Vid 11.45 började jag få lite mensvärk som stråla i rygg och benen. Kl 12.15 kom fostret och resterande kom kl 13 sen åkte jag hem 14.30. Tiden mellan moderkakan och fostret gjorde mest ont men fick bra med smärtstillande och lugnande redan från början. Jag har haft mer ont igår och idag än vad jag hade i onsdags. Har fortfarande hinnor som kommer ut I klumpar så allt är inte ute. Ska ringa imorgon om detta. 

Det gör ont men va inte rädd för att be om smärtlindring och lugnande om du behöver. Ångesten har varit värre än smärtan för mig. Jag hade aldrig genomgått detta om det inte var för att min livssituation ser ut som den gör. 

Eftersom det var och är en sorg för mig så är jag endå glad att jag fick se den sen när allt var klart och jag hade återhämtat mig från chocken. Hade jag inte sett den från början hade jag aldrig kollat sen i heller. Men som sagt va beredd på att det ser ut som en bebis i mini format. 

Svar på tråden Tvåstegsabort - HJÄLP!