Går det att manipulera psykologer?
Ni som är psykologer eller har kontakt med psykologer. Jag undrar om det ens går att manipulera psykologer?
Jag har länge fått höra av min familj att jag har psykiska problem för att jag inte överstämmer med det de ville ha i ett barn När jag sökte med till psykolog och fortsatte att träffa en i flera år kom de inte fram till några som helst diagnoser, jag är frisk och har inga störningar. När jag berättar detta för de säger de att jag har gått och manipulerat psykologen för "vem som helst skulle se" att jag har problem. Eller säger de att jag har inte berättat vad jag har gjort och därför kan inte psykologen veta vem som egentligen har rätt eller fel.
Detta tror jag inte ett dugg på, men för att de ska förstå att jag inte har något och är därmed inte rädd för att träffa en psykolog sa jag att jag gärna ställer upp på samtalsterapi dvs att jag och mamma eller pappa ska gå tillsammans.
Då vägrade de och sa "det är du som har problem, varför ska vi följa med". Och i snart 8 år har de konstant sagt "hoppas att du hinner få hjälp och ändra din personlighet innan det är försent"
Hur ska jag tolka det här? Jag är väldigt nära breaking point där jag helt ger upp på min familj, vad de tycker och tänker om det ska vara så här.