• Fundersammen

Fråga om nidblödning och flytningar

Hejsan

jag hade för ca 1 vecka sen en dags blödning som var brun och extremt sparsam - mest på papper, detta var ca 5-6 dagar efter äl.

sen ett par dagar senare så har jag fått genomskinliga ägg-viteliknande flytningar som hållit i sig i 4-5 dagar och har haft molvärk sen dagen då jag hade blödning som jag nu är rätt säker på var en nidblödning.

ni som har haft nidblödning - hur upplevdes er nidblödning? Vilka symptom? 
    Ni som har varit gravida hur har flytningarna varit fram tills ni plussat?

jag har gjort test men de har varit negativa - har inbillat mig svagt streck men har inte kunnat fota? men bim är på måndag.

jag har förr försökt få barn även genom ivf men ej lyckats - nu pga nidblödningen så känns det verkligen som om jag är gravid, det är liksom en så stark känsla men jag är så fruktansvärt rädd jag får för höga förhoppningar -_- vad var era upplevelser?
  • Svar på tråden Fråga om nidblödning och flytningar
  • Fundersammen
    Anonym (I) skrev 2024-08-11 08:06:54 följande:

Hade nidblödning ÄL + 7 och 9, plussade +11.
    blödningen var lite ljusrosa/persikofärgad på pappret när jag kissat, inte mer. Kände inget. Har haft mer rikliga lite vattnigare flytningar innan jag plussat, men brukar ha rikligare strax innan mens så har varit svårt att gå på det.

Ah okej, ja jag har normalt sett bara sega flytningar 2-3 dagar före mens så dessa är helt utanför det normala plus jag brukar ha ett extremt sockersug 2-3 dagar före mens vilket jag ännu inte har, tog dock ett digitalt test imorse men det är fortfarande ett par dagar kvar.

min väninna berättade att hon inte alls haft plus på sina test på båda sina barn, även 1 vecka efter mensen skulle kommit utan har fått testa sig på wc men hon hade inte nidblödning eller annorlunda flytningar
  • Fundersammen
    Anonym (I) skrev 2024-08-13 23:24:33 följande:

Har du fått mens eller positivt test nu? gissar att du är 14 dar efter ÄL ungefär..

15 dagar efter äl nu och negativt imorse, fortsatt rikliga genomskinliga flytningar, illamående och  tydligen klarar jag inte lukten av kokt ägg, får kväljningar av det :/

men ingen mens i sikte
  • Fundersammen
    Anonym (I) skrev 2024-08-13 23:54:16 följande:
    Hur lång tid efter ÄL brukar din mens komma? Är du säker på när ÄL var?
    Hoppas det är tecken på graviditet du känner av.
    Det är alltid 14-15 dagar efter äl men min mens är väldigt konsekvent, 90% av alla cyklar är 28 dagar exakt

och symptomen mellan äl och mens är alltid samma - vilket är helt motsatt håll denna gången
  • Fundersammen
    Anonym (I) skrev 2024-08-14 07:10:15 följande:
    Om symptomen beror på graviditet så borde du få positivt test nu. Symptom kommer ju av höjda nivåer av hcg, det som testen känner av. Och 15 dar efter ÄL ska de nivåerna vara möjliga att upptäcka. Sen kan man ju ha senare ÄL, det är en möjlighet som gör att man plussar sent.
    Min väninna hade illamående från 2 dagar före bim och mådde illa 8 veckor och hade några andra symptom och fick aldrig plus på hemmatester men efter ett par veckor efter bim testade hon hos gyn

jag läste online att vecka 3-5 har man mellan 5-50 hcg så antar man kan vara låghormonare nån vecka, men jag ska testa imorgon igen, ingen mens idag, har haft molvärk till och från med
  • Fundersammen
    Anonym (I) skrev 2024-08-15 00:06:10 följande:
    Möjligtvis i vecka 3 men i vecka 5 ska det nog vara högre. Testerna mäter ju lite olika men från 10 är väl testa tidigt.
    Det är ovanligt att inte få plus på testerna så sent. Det är vanligare att ÄL var senare än man trott.
    Hoppas mensen fortsätter lysa med sin frånvaro. 
    Jag har fortfarande inte fått min mens och som sagt - min cykel är normalt väldigt regelbunden, men har inte tagit test sen i torsdags så ska ta ett imorgon
  • Fundersammen
    Anonym (I) skrev 2024-08-20 13:56:29 följande:
    Spännande. Några symptom utöver utebliven mens?
    min mens är också regelbunden men när ÄL uteblev en gång så dröjde den drygt en vecka och var sen mer sparsam. 
    Fick idag en ljusljusrosa blödning i flytningarna men bara en gång - inget sen dess

dvs beter sig inte alls som min mens normalt gör
Svar på tråden Fråga om nidblödning och flytningar