• Anonym (Va)

Inget umgänge vårdnadstvist?

Jag ligger i vårdnadstvist(jag vill ha gemensam) med barnens mamma. Nu för att jag stämt henne på gemensam vårdnad så vill hon att umgänge bara ska ske med umgängesstöd och det verkar som att jag måste vänta månader för att det ska bli något umgänge då. Får hon verkligen hindra umgänget på detta sätt för att jag stämt på gemensam vårdnad? Hon säger bokstavligen att det är anledningen.

Hör väl till saken att den yngsta är 11 månader gammal och vi har inte setts mycket alls på grund av att mamman förhindrat umgänget. Så av den anledningen träffar jag inte min yngsta själv utan har haft med mig antingen barnets mamma eller mormor under umgänget.

• Svar på tråden Inget umgänge vårdnadstvist?
  • Anonym (Va)

Men jag tycker det verkar konstigt att hon helt plötsligt kan ändra på det bara för att jag stämmer henne på gemensam vårdnad, det är enda anledningen enligt henne. Det handlar inte alls om att jag skulle vara farlig eller liknande

• Anonym (Va)

Jag vet inte om du missförstår min fråga.

Hon hindrar mig från att träffa barnen för att jag startat en tvist om vårdnaden, genom att nu kräva umgängesstöd för att jag ska få träffa dom och det pga att jag startat en tvist. Jag vet att det är tingsrätten som avgör i slutändan och att man kan yrka på vad man vill, men umgängesrätten måste väl gälla även under en vårdnadstvist?

Svar på tråden Inget umgänge vårdnadstvist?