• Ballerina1991

Orkar inte mer att alla blir gravida utom vi!!

Vad många dömande kommentarer i den här tråsen. Jag vill skicka lite styrka till det som ni går igenom. Vi gör också IVF och var med om en liknande grej i veckan. Det var riktigt tufft och blev som en påminnelse om vad vi går igenom. Livet är orättvist både i det stora och i det lilla. Behöver ni en paus från familjen så ta det. IVF är jättepåfrestande både för psyket och kroppen. Gör det som NI får energi av och fokusera på er resa

• Ballerina1991
    Anonym (g) skrev 2024-08-09 16:04:10 följande:

Att förvänta sig att ens omgivning anpassar omkring känsliga ämnen är väl självklart, förstår inte hur folk kan leva utan att anpassa lite? Dör någons mamma är jag inte den första att hypa upp min i dennes närhet, ber någon om lite anpassning är jag den första som ger den av respekt.

Varför så negativ? TS fråga handlade om att ta en paus från familjen. Visst kan man väl göra det. Jag går igenom IVF just nu efter flera års ofrivillig barnlöshet. Det är fruktansvärt jobbigt. 
  • Ballerina1991
    Anonym (Taskigt) skrev 2024-08-09 16:01:13 följande:

Ja, du var taskig TS. Förstår er sorg, samtidigt snurrar inte världen runt er. Att säga att ni har blandade känslor kring deras graviditet var VERKLIGEN något du borde ha hållit inne med.

Om du läser TS kommentarer i tråden så skriver hon att hon inte sa så.
  • Ballerina1991
    Anonym (g) skrev 2024-08-09 18:35:14 följande:
    Citerade du fel? Jag var inte negativ mot TS utan mot alla som glatt hoppat på henne...
    Jaha, jag förstår. Jag citerade felantigt i sådana fall. Förlåt! Blev så irriterad på allas hårda ton här inne.
  • Ballerina1991
    Anonym (Delat) skrev 2024-08-09 17:13:54 följande:

man kan inte alltid fokusera på vad som är orättvist. vi har betalat för ivf och en vän till mig är tex helt infertil. Gissar att du inte blir gravid när du verkar så bitter. De andra har väl inte med er att göra. Vissa har tex inte ens en familj eller partner. Ni verkar dramatiska och ego

På vilket sätt är det egoistiskt att man blir ledsen när ens syster berättar om graviditet i ens safe place när man bett om att få besked på annat sätt? Hade du gjort så mot din syster eller bror? Jag hade då inte det. 
Svar på tråden Orkar inte mer att alla blir gravida utom vi!!