• Anonym (Tea)

Orkar inte mer att alla blir gravida utom vi!!

Det här med att tänka positivt och inte stressa, sånt kräks till och med jag på, trots att jag blev med barn rätt snabbt. Sån himla trams och så puckat att säga! 

Att din sambos syster blev ledsen tänker jag har att göra med att situationen är så himla jobbig. Hon är förmodligen ledsen för er skull och var nervös för att berätta. Hon har dessutom kroppen full med hormoner som kan göra det jättesvårt att hålla sig lugn och samlad. Många störtgråter ju huller om buller när de är gravida, inte sällan helt utan anledning. Så att hon reagerar med gråt på situationen du beskriver tycker jag låter helt naturligt. Det måste ha varit en känslomässig bergodalbana för alla närvarande. Och mest så klart för dig, sambon och hans syster. 

Det kan nog vara bra om ni hör av er till henne och säger att ni är glada för hennes skull, men att det på grund av er situation tar lite tid för er att ta in nyheten. 

• Anonym (Tea)
    Anonym (Midsommarblomman) skrev 2024-08-09 15:23:51 följande:
    Vi tycker helt uppenbart olika i den här frågan. jag blir oerhört provocerad av era nedlåtande kommentarer. Jag hade personligen ALDRIG outat en graviditet hemma hos någon och på det sättet med dumma kommentarer. särskilt inte när  i detta fall min sambo sagt att det inte är det sättet den önskar få veta det på. Jag tycker det är systern som är egoistisk. Och det handlar inte om att tippa på tår. Ingen behöver tippa på tå kring mig. Men outar man på det sättet så kan man inte förvänta sig nån positiv reaktion med hejarop. Ett kompispar till oss - som inte ens vet om hela vår process - outade sin graviditet med respekt gentemot alla som var på plats hemma hos dem. Och de har inte ens haft problem att bli gravida. MEN de hade klokheten nog att tänka att det kan vara personer i deras vänskapskrets som det är känsligt för. Jag kanske har för hög tro på vad mänskligheten är kapabel till Cool

Du har inte skrivit hur hon sa det. I det här inlägget låter det som att hon gjorde lång näsa, räckte ut tungan och sa pilutta dig. Men din TS tolkade som att hon sa typ: förresten så vill jag berätta att jag är gravid. Typ. 

Du kan inte förvänta dig att vi på ett magiskt sätt för vårt inre får en helt korrekt vision av vad som hände om du inte berättar. Vi var inte där. Som du beskrivit det har flera fått intrycket att du och sambon är lite självcentrerade. Men om situationen var helt annorlunda än som framgått får du gärna beskriva, och då får du kanske fler svar som är mer i den stil du förväntade dig. 

Svar på tråden Orkar inte mer att alla blir gravida utom vi!!