• Anonym (Delat)

Orkar inte mer att alla blir gravida utom vi!!

Det är svårt att försöka bli gravid och inte bli det. Jag vet hur det är. Och sådana där kommentarer om att slappna av förstår jag också är ett slag i ansiktet. Samtidigt är det nog lika svårt att se hur självcentrerade man blir. Man får ju snälltolka lite, systern gjorde inget fel tycker jag utan ni är rätt ego tycker jag. Om nu blir gravida, var förberedda på att folk inte blir glada för er skull. Och på ett sätt kan det ju vara så att bitterhet inte är bra vid önskan om graviditet.

• Anonym (Delat)

Vad bra! Jag sa det för att säga att vad man ger är ibland vad man sen får. Ang bitterhet tänker jag att psykisk ohälsa säkert i vissa situationer kan vara ett hinder. Jag själv har aldrig försökt bli gravid via samlag men med IVF

• Anonym (Delat)

man kan inte alltid fokusera på vad som är orättvist. vi har betalat för ivf och en vän till mig är tex helt infertil. Gissar att du inte blir gravid när du verkar så bitter. De andra har väl inte med er att göra. Vissa har tex inte ens en familj eller partner. Ni verkar dramatiska och ego

• Anonym (Delat)
    Anonym (g) skrev 2024-08-09 18:43:11 följande:
    Du verkar själv väldigt bitter med tanke på hur du beter dig.
    Ja och det är inget jag rekommenderar om man vill bli gravid. När jag jobbade bort det blev jag gravid direkt. Så det är ett råd i all välmening. Behöver nog jobba lite på det nu igen bara :D
  • Anonym (Delat)
    Anonym (Missy) skrev 2024-08-09 19:54:34 följande:

Till Delat.

Att du blev gravid till slut hade ingenting att göra med att du blev mer positiv. Din kommentar är ju i likhet med broderns familjs kommentar och är bara osympatiskt och förminskande att säga till någon i ts situation. Hade du själv uppskattat att få en sådan oförstående kommentar när du var i ts sits? 

Ja, jag fick rådet och uppskattade det när det faktiskt fungerade, stress sätter sig ju i kroppen. 
  • Anonym (Delat)
    Anonym (g) skrev 2024-08-09 20:04:26 följande:
    Jobbade du även bort hjärnceller eller vad menar du, för du kan inte tro på att detta elaka beteende är hjälpsamt för TS eller tyder på att du faktiskt jobbat bort något då du mest verkar hakat upp dig på ordet bitter??
    Haka upp sig på ordet har jag verkligen inte gjort. Och om du tycker jag är oförskämd är du ju inte mycket bättre
Svar på tråden Orkar inte mer att alla blir gravida utom vi!!