• Anonym (Hm)

Orkar inte mer att alla blir gravida utom vi!!

Hermis123 skrev 2024-08-09 13:38:09 följande:

Kolla jag förstår att det är jobbigt att inte bli gravid, samtidigt måste jag säga att det är fel att berätta att ni har blandade känslor över någons annans graviditet!  Jag förstår varför systern blev ledsen för där och då är det hennes graviditet som ska uppmärksammas och inte eran svårigheter.  
    sen att ni inte vill höra saker från sambos föräldrar, det får ni prata med dom om, eller din sambo får ta den diskussionen om att ämnet är känsligt.  Men Tyvärr kommer andra bli gravida och dom har rätt att fira och känna glädje över det,  ni kan inte missunna dom det.
    Ni kan meddela era nära om hur ni ska få ta emot dessa nyheter framöver ? Kanske är det bättre att man smsar en sån nyhet till er så att ni kan hinna gråta ut och processa Innan ni träffas och fira.  Som gravid kvinna är det ju inte kul att se att någon annan blir ledsen över ens graviditet och man ska ta emot glädje kramar och inte ledsna ansiktsuttryck,  Få inte andra människor att tassa på tårna runt er.

Jag tror TS menade att de gratulerade men kände blandade känslor. För inte menar du väl att ni SA att ni har blandade känslor över systerns graviditet? 😳
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Midsommarblomman) skrev 2024-08-09 14:42:38 följande:
    Ja precis, det var vad vi kände 
    Jag tänkte nog det. Det måste vara fruktansvärt jobbigt och hårt att kämpa så länge utan resultat. Att få höra att man ska tänka positivt blir bara ett slag i ansiktet Och gör mer ont än innan. Jag tänker att ni kan distansera er lite, men ge också en förklaring och var ärliga. säg att ni är glada för deras skull men att ni känner att de inte tog era känslor i hänsyn. Det ni önskade av dom ville eller kunde de inte ge. Hur känner din partner i frågan? Kanske lättare om han kan föra talan till systern för att inte orsaka onödiga konflikter mellan er två?
Svar på tråden Orkar inte mer att alla blir gravida utom vi!!