• EpicF

Få ut kontanter?

Anonym skrev 2024-08-10 00:57:06 följande:
    Sista och ända gången var det, ja!

Ordet ända är ju alltid roligare än enda, och någon första gång såg du nogsamt till att det aldrig blev?
    Du kunde tänka dig Norge en sista gång men aldrig den första?

Uttrycket "Första och enda" är såklart rent båg.
    Sista och ända gången jag bodde där. Inte sista gången jag varit där. 

Nja, första är inte helt korrekt egentligen eftersom jag är född där ("bodde" där ca två veckor innan vi reste hem till Sverige). 
  • EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-10 16:13:39 följande:

Alltså, antingen kan man eller så kan man inte. Du har även skrivit att andra fått ut 20-lappar. 

Så du skrev in att du ville ha ut 520 kr, eller hur gick det till?

Ja, jag har två kollegor som fick ut 20-lappar i samma automat för runt 10 år sedan. 
  • EpicF

Alltså, antingen kan man eller så kan man inte. Du har även skrivit att andra fått ut 20-lappar. 

Ja, jag har två kollegor som fick ut 20-lappar i samma automat för runt 10 år sedan.
  • EpicF

Skrev in 2-300kr, vilket jag brukar ta ut de få gångerna jag tar ut från bankomat. 
  • EpicF
    Anonym (CX) skrev 2024-08-10 16:55:03 följande:
    Enda. Ända är något man sitter på. 
    Bryr jag? Inte ett skit
  • EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-10 17:01:20 följande:
    Varför svarar du inte på mina frågor?
    Det gjorde jag i inlägg 35
  • EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 06:57:34 följande:
    Vad sade banken då, när du undrade varför du inte fick ut dina hundralappar? 
    Det får du fråga banken om, eftersom det är du vill veta. Jag bryr mig inte. Fick ut den summan jag skulle ha. 
  • EpicF
    Krocko skrev 2024-08-14 11:25:21 följande:
    Så du fick 5 tjugolappar och resten i 100-lappar då? Om jag förstått rätt?

Låter väldigt konstigt...
    Du får väl fråga banken om du är intresserad. 

Jag fick de pengar jag skulle ha och valören bryr jag mig inte ett skit om. 
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 11:30:07 följande:

Du slog in en jämn summa, fick ut en 20-lapp och påstår att du fick rätt summa?

Med tanke på att du undviker att berätta dels den korrekta summan, dels vilken automat det gäller, så känns inte detta trovärdigt. 

Men jag vet att du brukar stå på dig fast du blir överbevisad, så du får gärna fortsätta tro att man får 20-lappar i bankomaten. Men llämna inte det som tips till andra. 

Självklart fick jag rätt summa. Undviker? Nej, jag har redan svarat att det var 2-300kr. Och nej, jag minns inte exakt om det var 200kr eller 300kr, utan antingen eller. Men vad spelar det för roll för dig? 

Nej, jag tror inte att man får 20-lappar i bankomaten. Däremot vet jag att det hände mig en gång i bankomaten vid/på mitt jobb.  

Nej, jag har inte lämnat det som tips till andra. Enbart att man kan ta ut pengar i bankomaten, växla eller ta ut i butik. 
  • EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 11:45:52 följande:
    Här skriver du:

Men ja, man kan få 20-lappar i bankomat... 
    Vilket var det jag fick. Jag vet nu att det var ett engångstillfälle (för mig och andra) i den specifika bankomaten. 

Men återigen, vad rör det dig? 
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 11:43:38 följande:
    Här skriver du ett tips.

Bankomaten som funnits de senaste 25 år fungerar fortfarande utmärkt att ta ut pengar från. Annars går det oftast i stora matvarubutker, ex Coop. 

Ja? Menar du nu helt plötsligt att det inte får att ta ut pengar ur en automat? (Observer att jag skrev pengar, inte specifikt valörer). 
  • EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 13:05:24 följande:
    Med tanke på trådens ämne så är det ju ett felaktigt råd.
    Nej, om man inte kan ta ut pengar från butiken så finna det inget ts kan göra. 
  • EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 13:07:26 följande:
    Hon skrev även så här:

Kan vara en engångsgej men fick ut bla en 20-lapp så sent som förra vecka på en svensk bankomat vid litt jobb. 

Så jag tror vad jag vill om hennes 20-lappar, hon vet ju inte själv vad som gäller eller hur det gick till. 
    Bla en 20-lapp. Skrev aldrig att de andra sedlarna inte var 20-lappar. 

Hur det gick till? Ja, som det brukar gå till. Man stoppar in sitt bankomatkort (en plastkortmed en magnetskriva) i en bankomat, slår in sin 4-siffrade kod (ex 1234), sekicer i lämpligt belopp (ex 300kr), trycker på "ok/enter" och väntar på att pengarna kommer ut. Med pengarna kommer också ett kvitto. 

Eller menar du att det gör till på ett annat sätt? Observera att det är  Sverige, men tekniken gäller alla länder som har bankomater. 

Men återigen, vad spelar det för roll för dig? 
  • EpicF
    Krocko skrev 2024-08-15 20:52:09 följande:

Nu frågar vi inte banken för vet inte vilken bank det gäller, utan vi frågar dig.

Om det här var för en vecka så så måste du ju komma ihåg om du fick fem 20-lappar eller inte, varför svarar du ens annars i en tråd där TS är ute efter tjugor?

Och jag jobbar varken på banken eller med att fylla på bankomater. 
  • EpicF
    felicityporter skrev 2024-08-27 23:53:58 följande:
    Men varför säger du inte hur många tjugolappar du fick då eller helt enkelt erkänner att du missminner dig och att du hade fel? Det är helt okej att erkänna att man har fel, det kommer inte bli någon katastrof!
    Det talade jag om i inlägg 8. Och dessutom har inte jag bpgotn redovisningsplikt över hur mycket pengar jag tar ut från bankomaten. 

Normalt sätt får man inte ut 20-lappar, vilket jag också har sagt. Så vad är egentligt problemet?
  • EpicF
    felicityporter skrev 2024-08-29 04:08:35 följande:
    Problemet är att du i början av tråden minsann kände dig tvungen att skriva att bankomater fortfarande finns och att du fick ?en tjugolappar så sent som förra veckan?, först efter att folk började påtala hur extremt osannolikt det var började du tveka på ditt eget påstående och backade lite om att det kanske sker ?sällan?. Alla fattar att du hade fel och skrev ett felaktigt påstående, men du vägrar ta ansvar för detta och fortsätter skriva att det ?händer sällan? och påstår att bankomat är ett ställe där man kan få tjugolappar men skriver nu att det händer i undantagsfall. Bara säg rätt ut att du hade fel, inget ont kommer av det. Vi alla har fel ibland.
    Ja, eftersom det finns bankomater som även idag fungerar utmärkt. Finns även butiker som man kan växla på pengarna till små mynt i. 

Och ja, fick bla en 20-lapp i en bankomaten för några veckor sedan. Ett engångstillfälle för mig, men som även har hänt andra på samma specifika bankomat (observera orden "samma specifika..") . Om du vill veta varför så får du höra med banken. 

Och vad är det som är fel? Finns inte bankomater? Kan man inte växla och i butiken? 
    Om det ja, de frågorna så har jag fel. Men då kan inte ts få smådelar utan att köpa i en butik och hoppas på att få smådelar tillbaka. 
  • EpicF
    Goneril skrev 2024-08-29 01:56:18 följande:

Bankomater laddar med 100- 200 och 500-sedlar. 20-lappar kan man få hjälp med i livsmedelsaffärerna. Att någon har fått ut en 20-lapp ur en bankomat är osannolikt. Vilken stad rör det sig om? Bankföreningen anger de ovan angivna valörerna.

Den staden jag jobbar i, utanför mitt jobb. Och nej, jag har ingen redovisningsplikt för dig och behöver inte redovisa var jag jobbar. 
  • EpicF
    Goneril skrev 2024-08-29 23:03:55 följande:
    Det behöver du inte ange, det är ändå ingen sanningshalt i det du påstår. 
    Vi lever i ett fritt land där folk får tycka vad de vill. Jag och flera vet vad som är sant och vad vi har upplevt. Du behöver dock inte tro på någonting. 
  • EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-30 22:17:13 följande:

Fast varför ger du som råd till någon som vill ha 20-lappar att ta ut i bankomaten, när du inte ens vill berätta var den enda bankomaten som har 20-lappar finns? 

Ett jävligt korkat råd. Det vet du också, men det kan du inte erkänna. 

Så det är korkat att tipsa om att man kan växla? 

Ja, då får väl ts inga råd alls. 

Jag har inte upplysningsplikt mot dig. 
  • EpicF
    Goneril skrev 2024-08-31 11:01:03 följande:
    Det är EpicF mot resten av världen, alla är dumma. Jag associerar starkt till Cervantes berömda roman, Don Quijote, som kämpar mot väderkvarnar; riddaren av den sorgliga skepnaden har han också kallats. Skillnaden mellan EpicF och romanhjälten är att han hade en vapendragare, Sancho Pancha, men EpicF har ingen på sin sida. Nu kom det lite lästips i alla fall som tröst, det gäller att skaffa sig en allmänbildning, det kan EpicF behöva. Lägg krutet på läsning i stället för att kämpa i motvind! 
    Du får sägs precis vad du vill. Enbart jag och några till vet sanningen. Och vad du tycker och tänker bryr jag mig inte ett skit om. 

Förövrigt är jag kvinna, utan snopp. Har faktiskt aldrig haft snopp utan född kvinna och är fortfarande kvinna. 

Och jodå, jag har en hel del på "min sida". 

Behöver ingen mer allmänbildning. Har både allmänbildning och universitetsgrader (kandidat, magister och master). 
  • EpicF
    Goneril skrev 2024-08-31 11:01:03 följande:
    Det är EpicF mot resten av världen, alla är dumma. Jag associerar starkt till Cervantes berömda roman, Don Quijote, som kämpar mot väderkvarnar; riddaren av den sorgliga skepnaden har han också kallats. Skillnaden mellan EpicF och romanhjälten är att han hade en vapendragare, Sancho Pancha, men EpicF har ingen på sin sida. Nu kom det lite lästips i alla fall som tröst, det gäller att skaffa sig en allmänbildning, det kan EpicF behöva. Lägg krutet på läsning i stället för att kämpa i motvind! 
    Vad är det som gör att du blir så provocerad över saker du inte kan styra över och dessutom inte har ett skit med att göra? 
Svar på tråden Få ut kontanter?