• EpicF

Få ut kontanter?

Anonym (Ralf) skrev 2024-08-08 17:24:48 följande:
    Få ut kontanter?

Jag är i behov av kontanter. Speciellt i mindre valörer som 20-sedlar. Det är ju inte bankerna grej längre och därför undrar jag hur jag borde göra.

OBS, jag håller inte på med något som är olagligt.

Bankomaten som funnits de senaste 25 år fungerar fortfarande utmärkt att ta ut pengar från. Annars går det oftast i stora matvarubutker, ex Coop. 
  • EpicF
    Anonym (l) skrev 2024-08-08 18:17:33 följande:
    Speciellt i mindre valörer som 20-sedlar.
    Missade du att man också kan ta ut i stora matbutiker? 

Men ja, man kan få 20-lappar i bankomat... 
  • EpicF

Kan vara en engångsgej men fick ut bla en 20-lapp så sent som förra vecka på en svensk bankomat vid litt jobb. 

• EpicF

Kan vara en engångsgej men fick ut bla en 20-lapp så sent som förra vecka på en svensk bankomat vid litt jobb.

• EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-08 20:30:59 följande:
    Så du knappade in att du ville ha typ 520 kr?
    Det är ett tag sedan så vad jag tog ut kommer jag inte ihåg lek jag noterade att det var 20-lappar med. 
  • EpicF

Anonym (?): Som jag sa så var det nog ett engångstillfälle, iallefall för mig. Ja, förra veckan var ett tag sedan. 

Vet dock att andra har fått det lite då och då de senate 10 åren. 

• EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-09 17:37:23 följande:

Förra veckan. 

Eftersom man inte kan ta ut mindre än 100  lappar så stämmer det inte. 

Ja, förra veckan. Nja, där fick jag endel 20-lappar. Har sol sagt hänt andra lite då och då de senaste 10 åren. 

Men vad spelar det för roll för dig? Det hjälper knappast ts. 
  • EpicF

Anonym (I):
    Sista och ända gången jag bodde i Norge var slutet av 80-taler och jag var 3år. Då hade checkhäften som man betalade med. Även i Sverige på den tiden. 

• EpicF
    felicityporter skrev 2024-08-10 02:51:57 följande:
    Men herregud, bara erkänn att du missminner dig. Det finns aldrig några 20-lappar i bankomater någonsin.
    Då har det väl en förfalskade 20-lapp då. Dock ända gången det hänt mig. 
  • EpicF
    Anonym (Meh) skrev 2024-08-10 02:33:57 följande:
    Epic kan vara sjukt irriterande med sitt ihärdiga hävdande av "fakta" från ett annat universum, stick i stäv med vad alla andra vet stämmer - absolut! Men den här typen av påhopp är ju bara patetiska. Har du ingen relevant kritik att komma med är det bättre att du inte säger nåt alls. 
    Det ingen fakta, utan att det var något jag själv har varit med om. Jag sa aldrig att det alltid går att få 20-lappar i bankomaten. Och jag sa dessutom att det var ett engångstillfälle (iallfall för mig). 

Dessutom så har jag tipsar ta om både bankautomater och mataffärer. Hon kan ta ut i automaten och växla i mataffären. Eller ta ut i mataffären. 
Svar på tråden Få ut kontanter?