Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

Få ut kontanter?

EpicF skrev 2024-08-08 20:13:22 följande:
    Missade du att man också kan ta ut i stora matbutiker? 

Men ja, man kan få 20-lappar i bankomat... 
    Nej, inga 20-lappar i svenska bankomater. 
  • Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-08 20:26:55 följande:

Kan vara en engångsgej men fick ut bla en 20-lapp så sent som förra vecka på en svensk bankomat vid litt jobb. 

Så du knappade in att du ville ha typ 520 kr?
  • Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-09 11:17:41 följande:
    Det är ett tag sedan så vad jag tog ut kommer jag inte ihåg lek jag noterade att det var 20-lappar med. 

Förra veckan. 

Eftersom man inte kan ta ut mindre än 100  lappar så stämmer det inte. 

• Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-10 16:00:39 följande:
    Det ingen fakta, utan att det var något jag själv har varit med om. Jag sa aldrig att det alltid går att få 20-lappar i bankomaten. Och jag sa dessutom att det var ett engångstillfälle (iallfall för mig). 

Dessutom så har jag tipsar ta om både bankautomater och mataffärer. Hon kan ta ut i automaten och växla i mataffären. Eller ta ut i mataffären. 

Alltså, antingen kan man eller så kan man inte. Du har även skrivit att andra fått ut 20-lappar. 

Så du skrev in att du ville ha ut 520 kr, eller hur gick det till?

• Anonym (Oj)

Du har fortfarande inte berättat hur du gjorde, EpicF. 

Hur mkt pengar tog du ut när du fick din 20:.a?

• Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-10 16:49:35 följande:
    Ja, jag har två kollegor som fick ut 20-lappar i samma automat för runt 10 år sedan. 
    Vilken automat? 
  • Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-10 17:00:08 följande:
    Ja, jag har två kollegor som fick ut 20-lappar i samma automat för runt 10 år sedan.
    Varför svarar du inte på mina frågor?
  • Anonym (Oj)
    Anonym skrev 2024-08-14 02:45:45 följande:
    Jaja men dåså! Du skrev in "2-300" och lät bankomaten själv bestämma lämplig summa, och den råkade vara 20-lappar!

Riktig vårdchefsmaterial här!

Ja, eftersom hon inte specificerade så fick hon 240 kr, varav 2 tjugolappar. Det är ju så svenska uttagsmaskiner fungerar. 

• Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-10 17:25:15 följande:
    Det gjorde jag i inlägg 35
    Vilken automat gäller det? 
  • Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-10 17:01:16 följande:
    Skrev in 2-300kr, vilket jag brukar ta ut de få gångerna jag tar ut från bankomat. 
    Vad sade banken då, när du undrade varför du inte fick ut dina hundralappar? 
  • Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-14 10:42:17 följande:
    Det får du fråga banken om, eftersom det är du vill veta. Jag bryr mig inte. Fick ut den summan jag skulle ha. 

Du slog in en jämn summa, fick ut en 20-lapp och påstår att du fick rätt summa?

Med tanke på att du undviker att berätta dels den korrekta summan, dels vilken automat det gäller, så känns inte detta trovärdigt. 

Men jag vet att du brukar stå på dig fast du blir överbevisad, så du får gärna fortsätta tro att man får 20-lappar i bankomaten. Men llämna inte det som tips till andra. 

• Anonym (Oj)
    De flesta av våra uttagsautomater har 100-, 200- och 500-kronorssedlar. De är inställda så att de alltid matar ut det alternativ som innebär lägst antal sedlar. Det händer att en valör tar slut och då åtgärdar vi det vid nästa påfyllning.
  • Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-14 11:41:31 följande:
    Du får väl fråga banken om du är intresserad. 

Jag fick de pengar jag skulle ha och valören bryr jag mig inte ett skit om. 
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 11:30:07 följande:

Med tanke på att du undviker att berätta dels den korrekta summan, dels vilken automat det gäller, så känns inte detta trovärdigt. 

Men jag vet att du brukar stå på dig fast du blir överbevisad, så du får gärna fortsätta tro att man får 20-lappar i bankomaten. Men llämna inte det som tips till andra. 

Självklart fick jag rätt summa. Undviker? Nej, jag har redan svarat att det var 2-300kr. Och nej, jag minns inte exakt om det var 200kr eller 300kr, utan antingen eller. Men vad spelar det för roll för dig? 

Nej, jag tror inte att man får 20-lappar i bankomaten. Däremot vet jag att det hände mig en gång i bankomaten vid/på mitt jobb.  

Nej, jag har inte lämnat det som tips till andra. Enbart att man kan ta ut pengar i bankomaten, växla eller ta ut i butik. 
    Här skriver du ett tips.

Bankomaten som funnits de senaste 25 år fungerar fortfarande utmärkt att ta ut pengar från. Annars går det oftast i stora matvarubutker, ex Coop. 

• Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-14 11:41:31 följande:
    Du får väl fråga banken om du är intresserad. 

Jag fick de pengar jag skulle ha och valören bryr jag mig inte ett skit om. 
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 11:30:07 följande:

Självklart fick jag rätt summa. Undviker? Nej, jag har redan svarat att det var 2-300kr. Och nej, jag minns inte exakt om det var 200kr eller 300kr, utan antingen eller. Men vad spelar det för roll för dig? 

Nej, jag tror inte att man får 20-lappar i bankomaten. Däremot vet jag att det hände mig en gång i bankomaten vid/på mitt jobb.  

Nej, jag har inte lämnat det som tips till andra. Enbart att man kan ta ut pengar i bankomaten, växla eller ta ut i butik. 
    Här skriver du:

Men ja, man kan få 20-lappar i bankomat... 

• Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-14 12:00:48 följande:
    Vilket var det jag fick. Jag vet nu att det var ett engångstillfälle (för mig och andra) i den specifika bankomaten. 

Men återigen, vad rör det dig? 
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 11:43:38 följande:
    Här skriver du ett tips.

Bankomaten som funnits de senaste 25 år fungerar fortfarande utmärkt att ta ut pengar från. Annars går det oftast i stora matvarubutker, ex Coop. 

Ja? Menar du nu helt plötsligt att det inte får att ta ut pengar ur en automat? (Observer att jag skrev pengar, inte specifikt valörer). 
    Med tanke på trådens ämne så är det ju ett felaktigt råd.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (H) skrev 2024-08-14 12:24:32 följande:
    Hon skrev 20-lappar, inte en 20-lapp. Udda, onekligen, att få ut sådana ur en bankomat men det är fullt möjligt att uppnå summorna 200 och 300 kronor med hjälp av 20-lappar. 
    Hon skrev även så här:

Kan vara en engångsgej men fick ut bla en 20-lapp så sent som förra vecka på en svensk bankomat vid litt jobb. 

Så jag tror vad jag vill om hennes 20-lappar, hon vet ju inte själv vad som gäller eller hur det gick till. 
  • Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-30 10:52:33 följande:
    Vi lever i ett fritt land där folk får tycka vad de vill. Jag och flera vet vad som är sant och vad vi har upplevt. Du behöver dock inte tro på någonting. 

Fast varför ger du som råd till någon som vill ha 20-lappar att ta ut i bankomaten, när du inte ens vill berätta var den enda bankomaten som har 20-lappar finns? 

Ett jävligt korkat råd. Det vet du också, men det kan du inte erkänna. 

Svar på tråden Få ut kontanter?