• Iwillfindyou

Är alla verkligen kapabla till allting?

Det finns så många saker jag vill uppnå, så många saker jag har försökt, t.ex. ha en stor sida på sociala medier eller skapa agencies. Jag har sett folk som har blivit stora redan första gången de försökte, skickade på events, kända överallt. Medan jag försökte så många gånger och det blev aldrig någonting. När jag berättar om det för folk säger de alltid "alla är kapabla till allting, du kanske inte jobbar tillräckligt hårt" eller "jag tror inte på det, du är så klok att du kan göra allt". Men det är bara sant. Jag har försökt hundratals gånger, jobbat hårt och försökt så många olika metoder, men jag har aldrig uppnått nivån av de personerna jag berättade om tidigare. Alltså de som blev skickade till events, kända och började tjäna jättemycket pengar. Men det där med att "alla är kapabla till allting" får mig att känna mig invaliderad på något sätt, eller att jag sviker dessa personer eftersom jag inte alls är så klok som de tycker? Det får mig dessutom att känna som att jag är borttappat i livet och möjligtvis aldrig kommer kunna leva såsom jag vill

• Svar på tråden Är alla verkligen kapabla till allting?
  • Iwillfindyou
    Anonym (SA) skrev 2024-08-08 17:01:30 följande:
    Mycket bra skrivet!! Jag spyr på "Allt går bara man vill!", "Den enda som bestämmer över ditt liv är du!" etc. Som du skriver, ju äldre man blir, ju mer inser man att en betydande del inte alls ligger på 'en själv! Man ska bli antagen, utvald, väcka intresse, säga rätt saker, slicka rätt rövar för att komma nånstans! Jag har periodvis haft svårt att få jobb. Jag har kompetensen och jobbar som en myra men jag klarar inte av rövslickeriet! Jag kan inte vara mer än ärlig. Jag är den jag är och säkerligen inte bättre än någon annan! Visst är även jag trött och less ibland. Kan t.o.m försova mig! Jag är inte speciellt intressant, helt enkelt.
    Detts var ganska assuring. Jag har sedan länge trott att det fanns något fel på mig eftersom varje gång jag försökte sälja mig själv så fungerade inte, även om jag gjorde 90% av något projekt. Nu kanske jag kan iaf tänka att det finns några andra faktorer än bara "du är dålig på att sälja dig" eller "du gör för lite"
Svar på tråden Är alla verkligen kapabla till allting?