Inlägg från: Anonym (Tröttast) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tröttast)

Mitt barn sover så otroligt dåligt

Har en snart ettåring som hela livet sovit uselt men det har eskalerat nu. Barnet somnar vid 1930-20 och vaknar 3-5 ggr per natt och kan bara somna om med mat. Helst amning, flaska medför illvrål i 30-40 min först. Nu har barnet också börjat vakna för dagen tidigare och tidigare, från 05 till 04 och nu idag vaknade hen 0030 och är då klarvaken och vill INTE sova. Att ligga kvar i sängen där vi samsover går inte, barnet kryper helt sonika ur sängen (men ska sen ställa sig mot säng, krypa till möbler och stå och ramlar, så man måste gå upp själv).

Jag är helt förstört trött av att inte få djupsömn. Min partner sover med syskonet, och har tagit det lilla barnet från morgonen så jag ska få sova, men när uppvaken nu börjar ske så tidigt får ingen av oss sova. Barnets skrik väcker också storasyskonet.

Vi har inga långa dagsov heller, barnet sover 30&45 min på morgonen och sen 1-1,5 h vid lunch, samtidigt med sitt äldre syskon.

Men vad GÖR man? Vi får ju inte sova, alla är tröttare än tröttast. BVC ger bara rådet att barnet inte behöver äta på natten, men  det är inte så hjälpsamt direkt.

• Svar på tråden Mitt barn sover så otroligt dåligt
  • Anonym (Tröttast)

30-45 min ska det stå.

• Anonym (Tröttast)
    Kammen320 skrev 2024-08-08 02:09:41 följande:

Vad händer om ni inte samsover? Kanske barnet sover bättre då? 

Nope. Har testat 3 olika varianter av bedside crib och spjälsäng. Barnet ålar runt, ställer sig upp, ramlar, och börjar gråta hysteriskt tills det lyfts upp.
Svar på tråden Mitt barn sover så otroligt dåligt