• Anonym (Ebbes)

Soc anmälan

Hej! Nu skriver jag här för att få någon slags hjälp. 

vi har fått en orosanmälan från min makes dotters fosterfamilj att jag skulle ha slagit min mellersta son vilket såklart inte stämmer. Pappan till min son frånhåller Att han ska komma hem, vi har gemensam vårdnad o min son har boendet hos mig, han har även pratat med min mans ex flera gånger och sagt att han ska ansöka om ensam vårdnad osv. Saken är den att min makes ex som han har två barn med har anonymt soc anmält mig x flera ungefär med samma stil att jag tar droger slår barnen skriker på dom m.m . 

Vad hade ni gjort? Jag vet inte ens hur jag ska formulera mig men hoppas någonstans att någon varit med om samma. 

• Svar på tråden Soc anmälan
  • Anonym (S)

Gjort...? Medverkat i utredningen så klart.

• Anonym (OoOo)

Har jag fattat rätt:

Din make har 2 barn med ett ex.
    Minst ett av dessa barn bor i fosterfamilj.
    Makens ex har anmält dig till socialen.
    Nu har även fosterfamiljen anmält dig till socialen.

Varför skulle fosterfamiljen till din makes dotter anmäla dig? Din son inte din makes son och har väl ingen kontakt med fosterfamiljen?

• Anonym (Ebbes)

Men de är saker hans dotter hittar på för att under 3 års tid då de bott med mamman fått höra säg så om henne gör så, alltid när vi försökt ha makens barn har jag alltid gjort nått enligt henne osv.. 

saken är att vi har inte träffat hans barn på ca 6 månader..

• Anonym (S)
    Anonym (Ebbes) skrev 2024-08-06 21:30:10 följande:

Men de är saker hans dotter hittar på för att under 3 års tid då de bott med mamman fått höra säg så om henne gör så, alltid när vi försökt ha makens barn har jag alltid gjort nått enligt henne osv.. 

saken är att vi har inte träffat hans barn på ca 6 månader..

Och?? Du måste ändå visa soc att du är 100 % samarbetsvillig. Neka och förklara hur det ligger till.
  • Lynx123

Samarbeta med soc. Om allt är som det ska har du ingenting att oroa dig för.

• Anonym (Jag)

Viktigt att visa sig samarbetsvillig. De tittar liksom på hur man beter sig gentemot andra och myndigheter.

finns en som går runt och demonstrerar och spelar upp soc möten i högtalare utanför soc kontoret och online. Och så undrar hon varför de ej ger tillbaka barnen. 

• Anonym (Ebbes)

Jo självklart är jag samarbetsvillig för jag har Ingenting att dölja men de finns så mycket mer bakomliggande.. 

Svar på tråden Soc anmälan