Anonym (Mamma) skrev 2024-08-06 16:24:43 följande:
Pappan vill ha dit den för sin skull, inte hennes. Han har råd att köpa en egen. Ska den dit ska han ersätta den om den går sönder hos honom, men det vet jag att han skulle vägra. Barnen har massa saker där de inte får ta hit, trots att det är saker de hade innan skilsmässan och jag betalat för.
Jag gissar att det är ett tv-spel eller liknande. Jag hade heller inte skickat med!
Mitt barn fick en dyr pryl av mig, gick isär med hennes pappa och hon ville ha prylen hos pappa och inte ta med till mig.
Jag sa nej. Prylen gick inte att flytta och presenten var från mig och skulle stå i det hem jag hade med dottern. Tur var det för pappan bodde ändå inte kvar där sen.
Jag tycker att det är helt ok att inte flytta dyra prylar mellan hem. Det är ju mycket större risk om de går sönder. Tror ingen tyckt att tex en tv, stationär dator, piano, trumset etc skulle flyttas mellan hem heller, så är det ett tv-spel eller padda, säg helt enkelt till dottern att sådan elektronik mår bäst av att inte hålla på att flyttas utomhus då det kan gå sönder.