Ta med dyr present?
Anonym (Mamma) skrev 2024-08-06 14:06:22 följande:
Ta med dyr present?Mitt barn har nyligen fyllt år och fick en dyr present hon önskat sig. Den vill hon nu ta med fram och tillbaka mellan oss föräldrar, men jag vill inte det. Dels med risken att den går sönder, dels vill jag helt enkelt inte att pappan (som peppar på om att den självklart ska kunna vara på båda ställena) ska ha tillgång till den.
Dottern är nio.
Jag är så less på att utmålas till dum här, men jag tycker verkligen pappan får köpa en egen om det ska finnas där också...
En mobiltelefon är annorlunda och något man tar med överallt.
De skilsmässobarn jag känner har flera uppsättningar av grejer. T ex dator hos båda föräldrarna och tv-spel, paddor och så vidare. Det är nog bara mobilen som de tar med fram och tillbaka, plus kläder. Det verkar tjafsas en del om just kläder som ofta blir kvar hos den ena föräldern. En av mina vänner såg t om sin exman med sonens strumpor häromsistens.
Det kanske är en dragkamp, men en del föräldrar är faktiskt idioter. Jag vet redan nu att det kommer bli jag som köper 90% av vår sons saker när vi flyttar isär och det är okej för mig. Jag skulle inte köpa ett tv-spel för att min exman ska få leka. Det skulle få stanna här hemma hos mig.