Anonym (Gnissel) skrev 2024-08-07 00:09:28 följande:
Om det är en portabel sak, som telefon, platta eller laptop så är det väl självklart att hon tar med den. Men en spelkonsol eller liknande är lättare att argumentera för att den bor i ert hem.
om det är så jobbigt att dottern tar med saker mellan er och pappan så köp inte den sortens dyra presenter. Köp det till hushållet istället och ge henne en normal present. Får hon inte ha nya kläder som du köpt på sig när hon ska till pappan för risk att det ska förstöras? det låter lite som du eldar på en konflikt mellan dig och pappan och dottern hamnar i kläm.
Självklart får hon det. Dyra saker som inte är menade att släpas fram och tillbaka på stannar. Jag gör allt för att hålla relationen så bra det går, det är pappan som gör tvärtom. Hon hade inte ens en tanke på att ta med den innan pappan hörde om den och ville ha dit den. Han visste mycket väl att jag inte skulle vilja det. Han var erbjuden att betala hälften, men det ville han inte. Då ska han inte komma sen och göra anspråk på den heller.
Gällande kläder är det i princip alltid jag som får köpa även det som egentligen är bestämt ska vara hans ansvar, för antingen skiter han i det eller så köper han det HAN vill att de ska ha och struntar i barnens åsikter.