• Anonym (Lantisen)

Mellanblödningar

Hej alla!
    Hoppas någon kan ge mig hopp här.

Jag och min sambo har efter många långa diskussioner kommit fram till att vi vill ha ett gemensamt barn. (Som om våra 7 inte vore nog 🤣).

Till problemet. Jag har alltid haft mycket mellanblödninga, det börjar strax efter ÄL och håller på i princip hela tiden fram till mensen. Mitt barn nummer två var svårt att få till just pga dessa blödningar. 

Har vart på gyn, kvinnokliniken åtskilliga gånger men inget fel hittas. ?Det kan va så?. 
    Jag är nu snart 37 och känner även pressen av åldern. Mitt yngsta barn är 8 så det va ju ett tag sen. 

Kan någon ge mig hopp om att detta kan gå trots blödningarna? Eller något tips om vad som kan få dessa att sluta? 

Börjar bli lite desperat.

• Svar på tråden Mellanblödningar
  • Anonym (Anonym)

Har du bett vården  kolla så du inte har PCO eller PCOS? De vet jag kan ge rubbningar i mensen som ex mellanblödningar - det absolut viktigaste är att se så ägglossningen sker så jag skulle rekommendera att testa med ägglossningsstickor och se så den iaf funkar - sen kanske prata med gyn om ni kanske kan göra en utredning så de kan se om ägget släppt eller så

• Anonym (Lantisen)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-08 13:23:12 följande:

Har du bett vården  kolla så du inte har PCO eller PCOS? De vet jag kan ge rubbningar i mensen som ex mellanblödningar - det absolut viktigaste är att se så ägglossningen sker så jag skulle rekommendera att testa med ägglossningsstickor och se så den iaf funkar - sen kanske prata med gyn om ni kanske kan göra en utredning så de kan se om ägget släppt eller så

Det har jag inte gjort. Däremot har jag testat med ÄL test och det verkar funka. En gång jag var på gyn hade jag precis haft ÄL och det syntes på vul. 

Men tänker att jag kanske får söka igen och kolla än en gång. 

• Anonym (Anonym)

Jag vet vissa fått göra en så kallad ?spolning? för att typ ?rensa? vägen för spermierna - vet inte hur mycket det hjälper men kanske hjälper mot mellanblödningarna? Kanske fråga gyn om hur det funkar

• Anonym (Lantisen)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-09 12:45:57 följande:

Jag vet vissa fått göra en så kallad ?spolning? för att typ ?rensa? vägen för spermierna - vet inte hur mycket det hjälper men kanske hjälper mot mellanblödningarna? Kanske fråga gyn om hur det funkar

Okej det har jag aldrig hört om. Tack för tips, ska fråga gyn 
Svar på tråden Mellanblödningar