Anonym (Ep) skrev 2024-08-06 09:22:53 följande:
Aldrig varit där, men hur var det med logistiken ? Var resan enkel att genomföra ? Väntetider på attraktioner ? det är sådant man funderar på också. Visserligen har jag upplevt fruktansvärda köer och liknande både på Legoland och Liseberg. Men min familj är lite som ?Griswold? när vi reser så allt för mkt krångel är inte att rekommendera för oss.
De har en app som man kan se alla kötider i, så vi tittade i appen och gick dit där det var kortare köer.
Sen var vi på bra dagar - i mellandagarna i slutet av december, så det var färre personer i parken. Man kan se på Disneylands hemsida vilka datum det beräknas vara färre folk. På dagtid var det ca 40-60 minuters köer, precis som på Gröna Lund, men efter kl 19 kunde vi i princip springa på utan att köa alls. Min dotter var 11 år så vi åkte alla de stora bergochdalbanorna så på kvällen bara åkte, åkte, åkte vi om och om igen med 0-5 minuters kö. Det var fantastiskt! På morgonen var det också mindre kö.
Man kan också köpa till några snabb-pass så man går förbi kön och man kan också köpa till 1h före öppning där man får åka i parken innan de öppnar.
Detta gäller alltså den i Paris Frankrike, vi har inte varit där i usa.