• Anonym (Bibbi)

Reklam på TV om kosttillskott

Blir ni också trötta på all denna reklam där man egentligen vet att det bara är bortkastade pengar? En kvinna berättar om ett pulver som ta bort rynkor och ge huden lyster. Men man kan se att före- och efterbilderna är bluff. De "glänsande" armarna är insmorda med olja.

De gör reklam för vitaminer som ska göra dig 10 år yngre. Kändisar ställer upp och får enorma belopp för att ställa upp.

Tror ni på detta, eller tycker ni också att det bara är bluff?

• Svar på tråden Reklam på TV om kosttillskott
  • välbärgad man i mina bästa år
    Anonym (Bibbi) skrev 2024-08-05 13:25:17 följande:
    Reklam på TV om kosttillskott
    Skulle gissa på att uppåt 99% av all jävla reklam är totalt MENINGSLÖS!

Skulle du själv gå och köpa en chokladkaka, energidryck, ett par jeans, ett hårschampo eller en bil av ett specifikt märke bara för att de ser reklamen på TV eller här på FL?  Självklart INTE!
  • Anonym (dj)

Har man inte själv testat några kosttillskott så bör man inte heller uttala sig om dess effekter. 

Jag tar ett flertal olika piller och kapslar varje dag och upplever att de har en önskvärd effekt på mig.

Sen kan jag bara föra min egen talan här och definitivt inte ge någon garanti för att mina kosttillskott fungerar lika bra på alla människor.

Men jag har åtminstone testat runt och varit min egen försökskanin ett antal gånger förut och därmed också gett lite fog för mina synpunkter kring ämnet.

Svar på tråden Reklam på TV om kosttillskott