Inlägg från: Havsbrisens |Visa alla inlägg
  • Havsbrisens

Märklig obalans på alla dejtingappar

Om du någonsin har varit på en dejtingapp eller liknande så kommer det inte vara en nyhet att det går cirka 100 män på varje kvinna på dessa sidor om inte ännu fler män. 

Det borde rimligtvis vara ungefär lika många män som kvinnor som söker partner. 

Frågan är då. Hur söker kvinnorna sina? Eller är det massa kvinnor därute som helt enkelt gett upp? 

Jag får inte ihop statistiken ;)

• Svar på tråden Märklig obalans på alla dejtingappar
  • Havsbrisens
    Anonym (?) skrev 2024-08-04 18:12:01 följande:
    Var hämtar du den här statistiken som du inte får ihop?
    Gå in på valfri dejtapp och titta på användare uppdelat på kön. Krävs alltså ingen PhD i statistik. 
  • Havsbrisens
    Anonym (Not the girl next door) skrev 2024-08-04 18:38:37 följande:

Om behovet uppstod hade jag fixat till mig och dragit på teknikmässa ute i världen, så får man se vad som händer i baren efter kl 17. Flört

tillgång och efterfrågan deluxe
  • Havsbrisens
    Anonym (Kvinna ish 50) skrev 2024-08-04 19:06:58 följande:

Om jag bara ser till mig själv och min omgivning där vi som är kring 50 och är skilda/separerade så har vi mött nya dejter på andra platser än specifikt dejtingappar. 

Vissa på nätet ja men på andra sätt än just specifikt dejting. Många Facebook-grupper är ju utformad från intressen tex och det dejtas friskt via dom om man ändå träffas på event som har med intresset att göra. 

Dom flesta av oss dejtar IRL via dom möjligheter som finns att tillgå och det funkar utmärkt. 

Pratar jag med kollegor och bekantas bekanta etc så är det samma erfarenhet.  Kvinnorna går utanför dörren och dejtar medan männen skapar profiler på Tinder och hoppas på napp. 

Tror detta förmodligen är så nära sanningen vi kommer
Svar på tråden Märklig obalans på alla dejtingappar