Inlägg från: IRABELLE |Visa alla inlägg
  • IRABELLE

Gravid med skolios

Hej,
    har nyligen fått ett plus på stickan och är så nervös över hur min rygg kommer må.

Jag har skolios, men inte tillräcklig för att man ska kunna operera eller så, men kan varken stå, gå eller sitta för länge utan att det börjar värka, vid mens blir värken värre..

Hur kommer jag klara bära upp magen? Skäms

Någon som har likadant och kan berätta hur det var under graviditeten?

• Svar på tråden Gravid med skolios
  • IRABELLE
    Anonym (M.T) skrev 2024-08-04 07:36:12 följande:

Hej!

Jag har ganska mycket skolios ses det som, på gränsen till operation. Trots detta har jag aldrig haft problem med smärtor i ryggen (tack och lov). Jag har haft två fantastiska graviditeter utan minsta lilla ryggont. Mina förlossningar har även de varit fantastiska och gått väldigt fort. När jag sedan gjorde röntgen för ryggen efter senaste graviditeten visade det sig att kröken gått ned cirka 5 grader och därmed blivit ?rakare?, helt sjukt!

Förstår din oro och nervositet kring att vara gravid med skolios. Jag var också orolig första graviditeten men det visade sig gå hur bra som helst :) tycker du ska försöka slappna av och njuta av graviditeten. Och visar det sig att du får väldigt ont får du prata med din bm så de kan hjälpa dig :). 

Stort grattis till graviditeten!! :)

Men gud så skönt att det gick så bra för dig!
    Och helt fantastiskt att graviditeterna rätade ut ryggen lite, sinnes!

Jag får ta upp det med bm som Mja också skrev ovanför, nog bra om det står skrivit i journalen ifall att.

Tack så mycket för svar :)

• IRABELLE

Jag tror dock inte jag har några journaler på det, fick reda på det när jag fick första mensen och det var över 20 år sedan haha.

Men det kanske jag får lösa på vc eller liknande.

Tack så mycket! :)

• IRABELLE

Usch, ja att bli stucken mer än en gång vill jag helst slippa. Men då ska jag verkligen ta upp det redan nu på första besöket!

• IRABELLE

Gud så skönt!

Nej, jag gör ju inte det. Hela min kropp är lealös haha, har lägre blodtryck så till och med lättare träning får mig att se "glitter" och gör mig svimfärdig. 
    Värdelös kombo.
    Olika slags ryggproblem går i släkten med tyvärr

Svar på tråden Gravid med skolios