Inlägg från: Anonym (Lonly with a wolf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lonly with a wolf)

Missbrukare har inget att göra

Hej ts.

Ja, jag har brukat (i andras ögon missbukat) haft hund osv. 

Men måste säga dig att jag håller inte med dig. Jag gissar på att du missbrukar antingen alkohol eller central stimulanta. Då du pratar om att du saknat det sociala. 

Jag rökte hasch, 5-10 gr i veckan, hade min hund och jobbade heltid. 

Svävade psykiskt mellan liv och död när jag inte fick ruset som fick mig att vilja leva. Det fick mig att älska naturen och kommunicera med hunden bättre. Promenaderna var det bästa som fanns. Människorna det värsta som fanns. 

Finns så mycket vackert och fint runt omkring oss och det mesta finns inom djur och natur världen. Människor är enkla egoistiska varelser som inte förstår djupare än vad deras nästipp räcker (NERÅT) vilket vill säga knappt ingenting alls. 

Jag var väldigt omtyckt tidigare innan jag brukade eller hade hunden. Men det sociala kunde aldrig fylla tomrummet inom mig. Även fast jag hade 30 pers hemma hos mig så kände jag mig ensam. 

Alltid drömt om att finna mig en kvinna som vill bilda en kärnfamilj och inte har något vidare socialt behov. Utan hellre prioriterar djuren och lära sig saker och vara i naturen samt utbilda sig fördelaktigt så man kan dra in de pengar man behöver för att försvinna några år eller för alltid i princip så man kan fokusera helt på att samla på sig kunskap, träna, och lära känna nya energier och se både det stora men även minimala ute i naturen. 

Att lyckas uppfylla sina drömmar och fantasier hellre än att endast sukta efter att vara accepterad utav random egoistiska människor som inte har mer koll eller förståelse för vibrationer, levande varelser eller språk utöver människans egna språk sinsemellan djur och natur. 

Jag vill påstå att om du missbrukar men ändå söker kontakt med människor.. så är du ju helt ute och cyklar. Förstår att du försöker dämpa din smärta. Men du försöker inte finna någon högre Andemening utan snarare endast att få vara med i fåra skocken som bräker och går på vad media eller politiker än ljuger och framställer.

Nej. Sedan att gå en lång promenad i veckan med din hund är inte acceptabelt. Du finns alltså inte där för hundens skull utan du gör endast det du måste för hundens skull i det absolut minimum! 

Som jag ser det så känner du dig inte i behov utav en hund (en RIKTIG VÄN) utan du vill springa efter luftballonger som till 90 % innehåller giftig gas gentemot ditt mående. Så omplacera din hund då du inte förstår värdet i vad du faktiskt har vid din sida.

Jag beklagar det som hände och hänt dina föräldrar, förstår att det är tufft för dig. Men du behöver inse vad det är du i dags läget behöver prioritera. För som det är nu så är du helt enkelt inte tillräcklig till att ge den energi du behöver till en hund. 

Med det sagt så menar jag inte att det är fel att söka partnerskap. Men det gälle ju att vara realistisk. Det gäller att göra det utifrån dina nuvarande behov och preferenser, vilket alltså inkluderar hunden, tid för ditt dåliga mående samt utrymme och få förståelse för utrymmet du kan behöva emellanåt.

Kanske du har tur och lyckas med din nya kille osv. Men till 98.9999% så misslyckas det och den du då har svikit men samtidigt kommer att söka tröst hos är din hund. Förtjänar inte hunden din bättre än att du vill springa och vara social med random människor du inte alls känner ? 

O vidare så har du faktiskt fel. Sommaren är inte alls ås hemsk då man inte "finner någon" att umgås med. Tvärtom, sommaren är den enda stunden på året som du faktiskt KAN finna random trevliga att hänga lite med, bara du ger dig ut, vilket du alltså inte gör.

Förstå att jag kanske låter anklagande osv. Men jag reagerar att du hellre bortprioriterar din hund. I mitt fall så har jag prioriterat den framför allt annat, trots att jag var en stor hasch rökare och rökte som mest när den kom in i mitt liv. 

Ingen har fått mig att skratta varje dag som hunden gör. Ingen har fått mig att känna sådan frihet som hund gjort. Och ingen har funnits där för mig så genuint som hunden.

Du har prioriteringar helt åt annat håll så ge bort hunden till någon som börjar gråta för att den får en hund istället. 

Mvh // Hasch missbrukaren under 10 år! 

• Anonym (Lonly with a wolf)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-08-03 19:54:08 följande:
    Oj vad du tolkar in saker utifrån att du själv varit missbrukare! 
    Jag skummade bara igenom allt, ditt inlägg är ovanligt långt från inlägg man läser och jag bryr mig inte om att läsa eller svara, eftersom du tolkar in att jag prioriterar bort min hund och att jag förmodligen röker cannabis och kokain eller vad det var du skrev. 

Jag bryr mig inte ens om att läsa och svara, för till skillnad från alla andra som svarar så är det tydligt hur annorlunda du tänker som missbrukare eller före detta missbrukare. 

Jag tycker du verkar ha mer att jobba med vad gäller din beroendesjukdom eftersom det du tolkar in visar tydligt hur annorlunda missbrukare tänker till skillnad från andra!

Okej. så du ogillade mitt inlägg i tråden och kastar ur dig saker, anklagelser samt försöker förvrida. Kul. Vi säger så. Lycka till o juste, din hund förtjänar någon som faktiskt bryr sig om den mer än vad du gör.

Svar på tråden Missbrukare har inget att göra