Inlägg från: Anonym (Skolgården) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skolgården)

Galonbyxor

Vi slutade i slutet av förskoleålderm/övergången till skola.
    Mycket beror ju på hur skolgården ser ut. Mina barns skolgård är tyvärr mest stenlagd, konstgräs, grus och asfalt. Det blir ju inte lerigt på så vis att galonisar behövs då. Hade det varit en bättre skolgård med tex skog och ängsmark hade galonisarna kanske följt med längre. 

• Anonym (Skolgården)

Kan tillägga att galonisar i sjätte klass nog hade varit socialt självmord här. Under mellanstadiet har allt fler i barnens klasser blivit modemedvetna. Flickorna sminkar sig och killarna fixar håret och så där. De verkar inte ha ens vanliga regnbyxor utan blir hellre blöta och fryser. 

• Anonym (Skolgården)
    Anonym (Regn) skrev 2024-08-10 07:45:00 följande:

Vi har varit väldigt förskonade från den hetsen ho oss. Blir lite skillnad på högstadiet men det är också en ny skola. Det var flera i femman som hade det förra året även om de flesta andra gått över till midjebyxor. Båda barnen föredrar hängselvarianten och då har vi fortsatt med det. Inte mig emot som får mindre tvätt ;)

Vad skönt! Det är så trist att se barn bry sig mer om hur de ser ut än att ha kul. Minns det från min egen barndom också, utseendehets redan i 11-årsåldern. 
Svar på tråden Galonbyxor