• Anonym (Lisa)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Nu när FL har har plockat ner tråden vad gör du just i sex forumet nu så startar jag en ny tråd under övrigt  istället 

• Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag
  • Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2025-03-22 21:44:00 följande:

En härlig promenad i vårsolen idag, äntligen är det vår😁

Det är så härligt ute så här års 🌞
  • Eurydike
    Anonym (Lisa) skrev 2025-03-22 23:17:45 följande:

Jag har varit till Mariehamn idag och hälsat på mina föräldrar  

Det låter som en trevlig resa! 🤩
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-03-22 22:05:59 följande:

Hälsat på systern och familj med hallonpraliner och vindruvor. Har varit fullt ös med studsmattor och nintendospelande.

Veckohandlat och ligger nu i soffan och chillar framför lite Grease. Är nog den enda musikalen jag verkligen gillar. Skön musik och John Travolta var snygg på 70-talet. Inte så mycket nu längre.

Mmm hallonpraliner 😋🤤
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-03-23 00:56:51 följande:
    Mmm hallonpraliner 😋🤤
    Från Lindt Lindor Skrattande Pojkarna var visst lika galna i dessa krämiga bärpraliner som vi vuxna. Bra att veta nu när påsken börjar närma sig.
  • Mayjel

Tagit det lugnt i min lägenhet idag och inte gjort så mycket. Tvättat, diskat, gjort päron och äppelkompotter, silat lite nyinköpt hjortronsylt. Imorgon blir det salta kex med holländsk ost och hjortron!

• Eurydike
    Mayjel skrev 2025-03-23 01:19:03 följande:
    Från Lindt Lindor Skrattande Pojkarna var visst lika galna i dessa krämiga bärpraliner som vi vuxna. Bra att veta nu när påsken börjar närma sig.
    Härligt att ni var galna i dem allihop och ett bra tips till påsk! 👌🐰🐣
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-03-20 05:17:07 följande:
    Kan mycket väl tänka mig detta. Joaquin Phoenix är känd för att ta på sig såna roller. Dystra, nedstämda typer som bär på mycket svärta och ångest. 

Har en teori om att Joaquins rollval kan vara relaterat till hans äldre broders död, vilken han själv fick bevittna som mycket ung vuxen, hemskt. I övrigt en av mina favoritskådisar faktiskt. Borde se denna film nån gång snart, tack för att du påminde mig med din rekommendation!

Vet du, på din beskrivning så låter det väldigt bekant, som om jag frågat dig om denna dessert förut. Sorry om man glömt bort svaret där Skäms Låter som en ganska lyxig efterrätt med hjortronen. Och att smaksätta en vit chokladmousse med härlig rom, vilket genidrag SkålSkrattande

Vill också besöka en sån där sci-fi-mässa nån gång. Du får gärna berätta mer om denna när vi ses i april Glad
    Han är även en av mina favoritskådisar och det är en film med mycket svärta! Jag började kolla på den för ett tag sedan, men den kändes lite för mörk då så jag såg klart den nu. Aha! Jag kände inte till det om hans broders död 🥺 Det kan säkert bidra till att han är så bra i rollen, för att det till viss del är självupplevt.

Har också en känsla av att vi har pratat om det förut, men goda saker tål att upprepas 😋 Och ja, den är väldigt god faktiskt!

Du ska absolut få höra mer om mässan när vi ses och förhoppningsvis kommer det kanske även en sci-fi-mässa till din stad någon gång! Vi får hålla tummarna för det 👽
  • Eurydike

Ska på dejt med John Blund om en stund! 💃🕺

• Mayjel
    Eurydike skrev 2025-03-24 00:41:02 följande:

Ska på dejt med John Blund om en stund! 💃🕺

Hoppas du sover gött och drömmer om nåt sött! 

Får väl försöka göra detsamma inom det närmaste. 
  • D38

Ledig dag idag. Ägnar den till att fixa praktiska saker och att ha det lugnt och skönt. 

Just nu så ska jag ta mig en kopp te även om jag egentligen är en kaffemänniska

Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag